tidur atau......


MATI??


"akak bawak siam pergi klinik nanti. tengok siam dah teruk sgt tu. dah nazak"

pukul 5.45 pagi td ibu ada kejut suruh saya bawak siam pergi klinik. kalau boleh time tu jugak lah ibu nak suruh saya bawak. nampak kerisauan ibu saya tp klinik veterinar kat rumah saya ni tengahari baru bukak..
pukul 10 pagi tadi,

"kak, siam dah mati. kaku je ni"


tak tau sebab apa siam mati. mungkin dlm badan dia ada kuman. tak ada selera makan, ada masalah saluran pernafasan, muntah..
putih pun dah 3 hari tak balik rumah. tak tau mana menghilang. puas adik2 saya cari tp tak jumpa. ktrg syak putih pun dah mati. isnin lepas saya ada bawak putih pergi klinik. sbb sakit dia tak pulih lagi. doktor ada kata..

"biasanya kalau dlm masa seminggu tak pulih. kucing akan mati sbb kuman dlm badan dia. ini dah lebih seminggu mungkin putih sakit perut"

bila teringat kata doktor ni. baru saya tau mungkin sbb kuman tu lah. siam dgn putih dah pergi :'(


sila like yea :D

0 comments: