terima kasih kawan

hidup ibarat roda..
kadang kala kita berada di atas..
kadang kala kita berada di bawah..


saat saya berada di bawah, hadir seseorang dalam hidup saya..

saat saya sedang bersedih, hadir seseorang "tyn, jangan lah menangis" (sambil usap kepala saya)
saat saya sedang menahan kesakitan, hadir seseorang "tyn, nak aku tolong sapukan ubat?"
saat saya sedang buntu memikirkan jawapan bg sesuatu soalan, hadir seseorang "tyn, boleh buat tak? meh sini aku ajar kau"
saat saya sedang kemurungan tanpa memikirkan soal diri, hadir seseorang "tyn, ko jangan lupa makan tau. nanti sakit"
saat saya sedang hilang semangat, hadir seseorang "tyn, good luck"
saat saya sedang buntu memikirkan masalah, hadir seseorang "tyn, dah lah tu tak payah fikir sangat. ingat kita datang sini sebab nak belajar je"
saat saya sedang menghadapi pelbagai masalah, hadir seseorang yg cuba membantu walaupun dirinya juga sedang menghadapi dugaan yg lebih hebat dr saya


siapa dan bagaimana saya boleh rapat dgn 'seseorang' tu?
semuanya bermula masa program komuniti tu

saya: pija nah adik angkat kau kasi
pija: perghh budak kecik ni kenakan aku
saya: eh bukan ek? hahaha

balik dr program tu time kelas bel

hana: tyn, pija nak air coklat kau. dia haus
saya: amek jela

melihat pija penuh khusyuk minum. terus saya menegurnya..

saya: eh pija..tu air aku. aku selsema
pija: perghhh aku sayang kau tynnnn

malam tu terus pija kena selsema jugak..virus selsema saya berjaya jugak di transferkan. hahaha
dan selepas tu ktrg terus rapat lebih2 lagi masa musim study week sebelum ni. saya banyak belajar dgn dia. dia seorang guru yg garang woo. banyak kali jugak saya kena marah...haha
sesuai lah dgn gaya saya yg lambat pick up ni tp dia tetap sabar ajar saya. disebabkan best belajar dgn dia..saya banyak tidur kat rumah dia. hanya tujuan untuk belajar je. saya ni pun jenis yg kurang sikit belajar kat rumah sendiri nanti cepat tidur. lagi2 bila nampak katil..tambahan lagi bila nampak laptop dan broadband!! oh yg ni dugaan lebih hebat..haha


terima kasih pija..
terima kasih untuk segalanya..
aku sayang kau..
aku sayang persahabatan kita..
sweet tak? hehe


setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah. mungkin ini salah satu hikmahnya. Allah ingin tunjukkan pada diri saya siapa rakan,kawan,sahabat dan teman yg sebenar

sila like yea :D

0 comments: