serik

pelik,

salahkah aku berbuat baik?

salahkah aku mengutamakan org yg berada disekeliling aku?

salahkah aku berpegang pada kata-kata aku?



apa itu kawan? apa itu persahabatan?

kalau nak diikutkan terlalu sukar untuk mentafsirkan erti persahabatan sebenar. setiap manusia punyai pandangan yg berbeza mengenainya. termasuk jugak dgn saya..
saya telah melakukan satu kesilapan terhadap diri sendiri.."tu la tyn lain kali jgn cepat percayakan orang"

skrg saya sudah pelajari kesilapan saya itu. keikhlasan yg selama ini saya cuba pertahankan terpaksa dikikis sedikit demi sedikit. mungkin ini cara terbaik. selama ini saya tidak pernah mengungkit keikhlasan saya terhadap seseorang. cukup satu ketika dulu keikhlasan saya dipermainkan. Demi Allah saya terimanya keranaNya

kepercayaan yg selama ini yg cuba saya tanamkan dan berfikiran positif terhadap orang yg berada disekeliling saya telah dirobek oleh mereka sendiri

dan kini saya terpaksa lupakan semua itu. selama ini tiada langsung istilah 'penat' dalam mengenali orang2 yg berada disekeliling saya tp istilah itu telah menguasai diri saya. saya tidak mengharap langsung balasan drpd orang disekeliling saya atas apa yg saya telah lakukan tp saya dituduh seolah2 sangat mengharap balasan. membuatkan keikhlasan saya dipertikaikan..


mulai hari ini, saya akan lebih utamakan diri saya sendiri dan
tidak akan lagi lakukan semua itu


sila like yea :D