bukan semua orang

bukan semua orang boleh terima kita seadanya
bukan semua orang boleh terima cara kita
bukan semua orang boleh terima kebaikan kita
bukan semua orang boleh terima keburukan kita
bukan semua orang boleh terima keikhlasan kita


walau banyak mana pun 'bukan semua' tu saya tetap dgn cara saya. saya sayangkan mereka. saya tak pernah minta untuk dibalas apa yg saya lakukan.
saya lebih suka menjadi 'sahabat' kepada mereka walaupun diri ini sedar diri ini banyak kekurangan

bohonglah kalau saya katakan saya tidak pernah terasa hati dgn mereka tp ianya perkara biasa dalam persahabatan. saya lebih banyak berdiam jika ada sesuatu yg menyentuh atau melukakan hati saya kerana saya ingin menjaga persahabatan ini sebaiknya. saya sayangkan mereka

biarpun diri ini sering diketepikan. biarpun ia menyakitkan hati tp saya tetap "krg dah makan?"
ya! menggambil berat tentang mereka
saya rela merendahkan keegoan saya demi menjaga hadiah persahabatan ini kerana saya sayangkan mereka


tak perlu mempertikaikan keikhlasan saya dan tak perlu menuduh yg sebarang tentang diri saya..


tp apakan daya saya "mulut orang bukan kita boleh jaga"

sila like yea :D

3 comments:

cik nAdyYa ツ said...[Reply to comment]

yehh,,
btl .
xsemua org skew dgn cara kitee.
emm,,

Daya Yuya said...[Reply to comment]

saya sayang awak jugak , lps ni kalau awk tanye sy "da mkn?" sy akan jwp "belom, atyn x masak kan sy lg" hikhikhik :DD

alinhO said...[Reply to comment]

akk..chill aje yeeh..
jgn cdey2..
alin an ade..
huhuhuhu...
kte sntiase sokg akk laa..
jgn risaw!!
-dri dak comelC:-