jika aku sahabat sejati



Jika aku sahabat sejati, aku akan mengerti ketika kau berkata "aku lupa"

Jika aku sahabat sejati, aku akan menunggu ketika kau berkata "tunggu aku"

Jika aku sahabat sejati, aku akan tetap disisi ketika kau berkata "tinggalkan aku"

Jika aku sahabat sejati, aku akan tetap membuka pintu meskipun kau belum mengetuk dan berkata "bolehkah aku masuk"


Jika aku sahabat sejati, aku takkan hanya melupakan kau namun aku akan cuba memaafkan kau

Jika aku sahabat sejati, aku takkan hanya mendengar kau namun aku akan cuba mengerti kau
Jika aku sahabat sejati, aku takkan hanya melihat kau namun aku akan cuba membantu kau Jika aku sahabat sejati, aku takkan hanya melepaskan kau namun aku akan cuba mempertahankan kau

tp layakkah aku digelar sahabat sejati?
maafkan aku teman..aku masih belum sampai ke tahap itu dan sedang mencuba untuk menjadi sahabat sejati untuk kau tp diri ini sering melakukan kesilapan terhadap dirimu.
maafkan diriku wahai teman..

surah amsal, 17:17
seorang sahabat menaruh kasih setiap waktu dan menjadi seorang saudara dalam kesukaran


sila like yea :D

0 comments: