syukur tertunai jugak akhirnya


lepas borak dgn si penceroboh tu terus saya masuk tidur. agak awal jugak saya tidur malam semalam wlpn tak ada lah awal sgt pun 11 lebih tp kira awal lah tu. sebelum ni asek tidur kol 2 je..hehe.
malam td pun paksa diri jugak tidur awal sbb kol 3 nnt dah kena bangun. ayah saya ajak 1 family pergi qiamullail kat masjid. lagipun ada sediakan sahur..free plak tu. hehe jgn dilepaskn peluang itu..



Alhamdulillah diberi peluang untuk bernafas lagi untuk hari ni. bangun kol 3 tu terus siap2 untuk ke masjid. ramai jugak yg hadir untuk sama2 qiamullail ni. masing2 tak nak lepaskan peluang. lebih2 lagi di bulan ramadhan yg penuh barakah ni. apa yg lagi saya bersemangat nk pergi qiam ni..imam untuk pagi ni merupakan bekas pelajar sekolah saya dulu..sekolah agama menengah rawang. ustaz hasnil abu bakar namanya..tak tau lah batch tahun berapa. rasa bangga pun ada tak sangka imam yg mengetuai qiam pagi ni bekas pelajar samer. lagi rasa bangga bila abes je qiam saya terdengar ada di kalangan makcik2 ni borak antara mereka dan ada menyebut 1 perkataan yg sgt membuat saya tersenyum dlm hati "samer"

barangkali makcik2 ni borak pasal ustaz ni kot


Alhamdulillah akhirnya hasrat saya nk tunaikn solat sunat tasbih berjaya dilaksanakan jugak. yup ni lah 1st time saya buat sebelum ni tak ada peluang lagi or erti kata lain 'malas'..hehe
solat tasbih ni buat sekali seumur hidup pun dah ok tp lebih elok buat sebanyak yg termampu. sambil bersolat kita bertasbih kpd Allah. bertambah lagi pahala kita ^_^

sila like yea :D

1 comments:

amirahrosli said...[Reply to comment]

alhamdulillah! akhirnye ^^

sy belum berkesempatan lagi. dlm erti kata lain "malas" haha