kalau lah dulu macam ni kan bagus

assalamualaikum semua. macamana puasa? ada ting tong puasa lagi tak? hehe. Alhamdulillah pejam celik pejam celik dah sampai puasa ke-12 dah kita. dah masuk fasa ke-2 dlm bulan ramadhan ni. tak lama lagi berakhirlah bulan yg penuh barakah ni.

semalam buat pertama kali saya pergi bazar dkt uma saya ni..haha tahniah untuk saya akhirnya jejak jugak kaki kat bazar tu. nampak sgt pemalas saya ni..hehe. fuh mmg macam2 lah terasa nak beli..nasib baik saya tak terhidu bau laksa. kang tak pasal2 pergi bedal sekali. selamat nafsu saya tak tercabar dgn bau laksa tu.

kalau dulu asal juadah buka puasa je mesti masing2 ada menu sendiri dikalangan family saya ni. contoh macam saya sendiri..buka laksa je memanjang. dah fanatik laksa nak buat macamana kn. abg saya plak bihun sup..adik bawah saya suka makanan dia bedal dan adik kecik saya ni plak nasi ayam. so mmg banyak benda lah kena beli kan. sekali berbuka tu dah macam2 menu ada atas meja..

tp tu semua dulu skrg juadah buka puasa ktrg lauk-pauk plak. untuk juadah bulan puasa kali ni lauk ikan je memanjang. nak buat macamana anak2 angkat kesayangan mak saya bersepah kat uma ni. "haa ikan tu bagi kucing nnt"
ok ayat ni lah yg selalu mak saya pesan bila dah abes makan tu. kena tinggalkan ikan untuk drg. peti sejuk ni pun penuh dgn stok ikan je. skrg dah jd favourite ktrg 1 family makan ikan goreng je. saya yg dulunya tak suka makan ikan terus jd suka. lagi2 ikan goreng yg garing..perghhh mmg terbaik lah.

kalau lah dr dulu lagi saya suka makan ikan kang bagus. tak ada lah kemetot je..huhu
agak2 skrg ni kalau saya banyak makan ikan boleh tinggi lagi tak? haha angan-angan jela. tumbesaran dah berhenti skrg. kemetot jela ko sampai ada anak nanti =.='

wlpn saya kemetot macam ni ada jugak yg selalu PUJI saya tinggi tau dan orang tu satu2nya kawan saya yg pandai jaga hati saya bab ketinggian saya ni. siapa lagi kalau bukan nasrullah ezanee

nas: tyn mana ko? (sambil mendongak ke atas)
saya: yea nas. aku kt sini lah. tak nampak ke? (sambil tunduk ke bawah)
nas: mana? ko tinggi sgt lah
saya: apsal ko pendek sgt?



tak ke PUJI namanya tu???

sila like yea :D

4 comments:

JIJI YU said...[Reply to comment]

pendeknye engko

atyn said...[Reply to comment]

jiji yu: tu la..nak buat cmne. Tuhan nk bg sy pluang kelihatan spt kanak2 salu kot..hehe

Atsuko Ichirou said...[Reply to comment]

ko terlalu pendek ke...
ataw mamat tu yang terlalu tinggi??
o.O
huhuu

atyn said...[Reply to comment]

Atsuko Ichirou: hee 2 2..aku terlalu pendek n mamat tu terlalu tinggi ;P