kawan terbaik [amira izzatie]!

fuhhh leganya semua presentation,test n quiz saya sudah settle...dah boleh rest sikit skrg. dah boleh fokus pada final exam plak nanti. dah lah 1st day exam ada 2 paper..so kena study awal2 ni. sem ni penentu bg saya untuk capai impian saya masa grad nanti. doakan saya ek..

ikutkan petang2 macam ni saya nak tidur jap..nak qada' balik tidur lewat sebelum2 ni tp tak boleh nak tidur plak. teringat pesan seseorang tak bagi saya tidur petang2...siapakah orang tu?? tettt~ rahsia yea...hehe

disebabkan tak boleh nak tidur ni saja jela usha balik gambar2 dinner pre-graduate yg lepas. tertengok saya bergambar dgn seorang kawan baik saya. tiba2 rasa nak update pasal dia jap..boleh?



dia ni lah member kamcing saya..
dia ni lah member saya sejak dari form 1 lagi..
dia ni lah member sebelah katil saya masa form 2..
dia ni lah member pegi kelas sama..
dia ni lah member pegi makan sama2..
dia ni lah member mandi saya....erk mandi?? ok sila jgn otak biru yea...haha
dia ni lah member gaduh saya satu ketika dulu..
dia ni lah member dorm saya paling gedix..haha


gaduh2 ni mmg dah sebati dlm hidup ktrg...haha adatlah dlm persahabatan kan ada perselisihan faham tp dari perselisihan tu lah lagi merapatkan ktrg. mana tak nya..saya dapat matrik melaka dia pun dapat gak. ni saya dapat uitm machang..dia pun sebok nak dapat gak...haha tp bagus lah ada jugak geng kat sini..hehe

bila ingat balik kisah ktrg dulu..adoi lawaknya. serius uh cakap ktrg ni selalu sgt gaduh sampaikn kakak dorm dgn kawan ktrg yg lain pun dah penat nak tolong settle kan...haha
tp gaduh2 ktrg pun..pegi kelas, pegi makan, pegi surau, pegi mandi, pegi prep still sama2 gak wlpn time tu ktrg tgh gaduh...hahaha
sengalkan?
kdg2 tu saya sendiri tak tau yg ktrg ni rupanya tgh gaduh..haha yela bangun pagi2 subuh tu saya kejut dia ajak pegi mandi...pas mandi muka masam..tak bertegur tp time nak pegi kelas dia tunggu saya tak pun saya tunggu dia sebab nak pegi sama2. pastu kat sekolah muka masam balik..pas solat zohor ok balik pegi makan sama2..then kat prep muka masam tegur pun masing2 buat dek je..tp bila petang dia tolong copkan tempat mandi untuk saya...hahaha
adoi sgt sengal zaman budak2 dulu..

masa form 4 dia pindah sekolah..masa mula2 dia pindah tu ada lah jugak contact2 tp lama2 tu terus lost contact. penat gak uh saya cari no dia..dah macam2 no saya try call & msg tp tak dapat jugak contact dia. mmg dia menyepikan diri lah..hampir 2 taun tak dengar khabar dia..
tp saya tak putus semangat still jugak cari..dan akhirnya saya jumpa ms dia..
so sejak tu ktrg contact balik..
gitu lah kisahnya..

wlpn kolej ktrg lain2 dulu..ktrg cuba jugak untuk dating kat foodcourt 2 minggu sekali tp kalau masing2 busy..sebulan sekali pun jadilah..
saja nak bergosip..nak cerita masalah semua. kalau saya mintak bantuan dari dia pun..dia tak pernah katakn 'tidak'..
sedaya upaya dia akan tolong saya...kalau dia cerita pasal laki then saya tak setuju dia dgn laki tu pun..dia pun ikut je cakap saya...hahaha saya siap ugut tau "kalau ko kawen dgn dia aku tak nak dtg kenduri ko"
haha giler jahat kan saya?
bukan apa laki yg dimaksud kan tu saya tak suka...pernah gaduh dgn si mamat tu..kalau kawan2 sekolah saya baca ni mesti drg paham siapa laki tu...haha

paling terharu masa saya sem 3 ke sem 4 dulu..masa tu saya demam teruk. doktor nasihatkan saya rest kat rumah. masa tu plak kecoh h1n1..so saya amek keputusan untuk balik kl. yang ada tiket malam time tu. mira ni lah yg tolong antarkan saya ke stesen bas..
ktrg ni dah lah dok kolej..jauh tinggi atas bukit kolej ktrg tp dia sanggup turun bawah malam2..mintak permission felo untuk kuar malam jap (pstt~ peraturan kolej ktrg sgt tak best pompuan kena masuk sebelum pukul 7..bosan kan?) amek kete sewa.
then naik kolej balik amek saya..kalau korang sanggup tak nak buat? mesti akan malas kan..
tp dia sanggup demi saya..bukan saya nak menyusahkan dia cuma dah tak ada siapa lagi yg saya nak mintak tolong..
bila saya mintak maaf kat dia sbb yusahkan dia semua..dia hanya balas "rilex lah kita kan dah lama berkawan"

sebab tu saya sayang gilerrrr dia..
dia mmg kawan terbaik saya..mmg saya tak akan lupa peristiwa tu..



psttt~ mira! aku sayang ko..(malu ni aku nak ngaku) haha..agak2 degree nanti kita still dapat tempat yg sama lagi tak?

sila like yea :D