jom berselawat sama2!

saya tukar lagu di blog saya kpd lagu 'ya nabi salamun 'alaik' bg menghormati Maulidur Rasul.
sambil singgah blog saya boleh jugak korang berselawat sama2..
tp sebelum tu saya nak minta maaf kpd non-muslim kalau ada menyinggah ke blog saya dengar lagu selawat ni..huhu

ok ni lirik lagunya..

Ya Nabi salamun'alaik
Ya Rasul salammun'alik
Ya Habibi salammun'alik
Telah terbit bulan purnama

Cahaya menyinari kami
Kau contoh akhlak terpuji
Wajahmu penyejuk hati

Ya Nabi salamun'alaik
Ya Rasul salammun'alik
Ya Habibi salammun'alik

Kau bagaikan matahari
Cahaya menerangi bumi
Engkaulah permata hati
Bertahta di sanubari

Ya Habibi Ya Muhammad (sollu alaik)

Ya Habibi Ya Muhammad
Penyeri timur dan barat
Kau yang gagah yang mulia
Engkaulah iman kami


bila sambutan maulud nabi je mesti saya teringat balik sambutan kt sekolah dulu. wah! rindunya..berarak mengelilingi kawasan sekolah..pakai baju seragam je semua..kira pakat2 lah kan dgn 1 batch nk pakai baju warna apa...rindunya kenangan tu..
ok lah apa2 pun marilah kita sama2 menghayati perjuangan nabi kita..nabi Muhammad s.a.w..
semoga setiap selawat kita ni diberkati oleh Allah dan Rasul..amin

sila like yea :D

0 comments: