nama aku fatin, ok?!

ada ke sesiapa kat sini yg x ada nama? sila ngaku cepat!

ahh~ tentu lah semua ada nama sendiri kn. dari nama tu lah orang boleh kenal kita..betul x? nak tanya korang lah kn..
korang bangga x dgn nama yg mak ayah korang bagi tu? hoho dah tentu lah kn korang bangga kn...
siapa x bangga mak ayah kita dah elok2 cari nama yg bagus maknanya untuk kita..betul x?
korang begang x bila kawan korang sendiri memperlekehkan nama korang? ala erti kata ejek2 lah nama korang tu?

arghhh~ begang giler uh bila orang ejek2 nama aku dgn nama yg buruk..
aku dah cakap awal2 aku ni sensitif bab2 nama ni..mak ayah aku bg nama elok2 untuk aku..
ko pulak ejek2 kn...aku elok je panggil nama ko baik2 asal ko nk panggil aku dgn nama tu..
apa ko ni x paham bahasa ke..kan dah free2 kena sound dgn aku depan orang ramai..
ambik lah ko..ikutkan hati nak je bg pelempang satu kt ko x paham bahasa sgt. nasib baik aku boleh kawal diri aku lagi. maaf pun x ada kn dr ko...mmg sgt bagus lah
nak gurau pun agak2 lah kan dah aku kata aku x suka tp ko nak jugak panggil aku camtu..
kawan x kawan apa aku peduli...ko sendiri x jaga mulut ko


ni semua berlaku masa ESQ Training tu...dari awal program tu lagi mood saya hilang. ni lah 1st time ejaan nama saya paling teruk sekali pernah saya jumpa. disebabkn ejaan nama saya yg salah ni lah jadi bahan lawak kawan2 saya. fine! mula2 tu saya ok lagi masih boleh bersabar tp bila dah 3 kali gtw saya sensitif nama ni masih x paham bahasa lagi. ambik lah dah kena free2..

saya x kisah org nk panggil saya 'kecik,ketot,pendek or apa2 jela' asalkan bertujuan untuk describekn saya ni. dalam islam pun membenarkn selagi x menyakiti hati orang yg ditujukan tu...x percaya korang boleh check balik buku teks Quran & Sunnah form 4 or form 5. saya lupa pulak..tajuk tu group saya ada bentangkn...haha

so kesimpulannya...ceh x pernah2 buat kesimpulan kt blog ni..

"panggil nama aku elok2 kalau x nak kena lempang dgn aku"

sila like yea :D

2 comments:

Si Gadis Semasa said...[Reply to comment]

samelah ! pantang betul orang maenkan nama ni . haishhh .



mmg dah knfem ehh grad dekat dewan pro ? semua kos part 6 ?

atyn said...[Reply to comment]

@Si Gadis Semasabetul2.mak ayah kita pnya la bg nama elok2 kt kita tp org lain dok ejek..geram giler