tolong saya kena serang kat surau tadi!

saya baru je balik dr masjid & surau...hee~ maghrib solat kt masjid..isyak plak kt surau so masa kt surau td kuliah maghrib x habis lagi. lepas sarung telekung semua saya duduk lah kt belakang sambil dgr kuliah dr ustaz tu. tengah kusyuk dengar tiba2 datang lah seorang budak menghampiri saya..
dah namanya budak so ajak main lah kn. habis dy bukak balik tali telekung saya tu. adeh teman-teman harus bersabar yaa dengan dugaan itu. nak x nak kena lah jugak kan layan kerenah budak tu..


saya: adik, meh sini..nama siapa?
si adik: husna..

saya: umur berapa?

si adik: 4 tahun


niat di hati nk dengar kuliah tu terbantut..budak tu still nak ajak saya main dengan dy jugak. so ktrg pun main lah jual2..ntah mana budak tu jumpa kertas sbg duit dan plastik kosong sbg barang yg dibeli. harus bersabar yaa teman-teman jangan dilupakn itu..hehe
kemudian datang pulak si abg budak tu..

si abg: siapa kakak ni dik?


saya hanya tersenyum je..oleh kerana adik dy x menjawab..


si abg: akk siapa?

saya: nama akk fatin...adik?

si abg:
(sory saya x dapat dengar dgn jelas nama dy)...akk sekolah mana?

saya: akk dah x sekolah

si abg: akk tingkatan berapa?
eik x paham rupanya budak ni
saya: tingkatan 5..
citt~ perasan muda ko tyn..haha bukan apa kang saya sebut uitm kang banyak pulak soalan pelik dr budak tu jenuh nk menjawab tau x
si abg: akk duduk mana?

saya: wangsa ceria..

si abg: ouh abc tu ek...abc cekodok basi..hehe. husna mmg nakal. nama akk apa td?

saya: fatin..

si abg: ouh kak fatin
si adik: kak fatinnn..hehe kenapa akk ada jerawat?
what?? budak 4 tahun dah tau pasal jerawat?? giler lah
saya: akk dah besar.. pergh agak malu r jugak budak kecik tegur jerawat ku ini..aishh kacau betul lah jerawat ni asal lah time camni gak ko nk kuar rilex2 dulu lah kt dalam tu..haha

lepas je borak dgn si abg ni...terus si husna cubit pipi saya dan cium..haha agak terkesima jap. terharu pun ada kot..yela x ada adik perempuan kn nak cium pipi2 saya ni..tiba2 ada budak cium saya..haha
ingat lepas tu drg dah x kacau saya lagi tp drg berebut2 pulak botol air dan x pasal2 seluar ku basah..wuu~ bila nk solat isyak ni???? gue x larat dong mahu dilayan budak2 hyperactive ni..

tp sangkaan ku meleset..lepas je bagi salam terus si husna ni datang kt saya balik..


si adik: hee main make up2 pulak..pakai bedak


adoi~ kesabaran itu harus ada lagi yaa dalam hati...nk baca doa pun x tenang uh. si husna ni usik2 pulak anak tudung saya tu dan dicium lagi pipi saya ni. dah selesai baca doa saya cepat2 pergi belakang lipat telekung dan kemudian pakai tudung. bajet nk lari dr budak husna ni tp dy ikut pulak. sebuk nak betulkn tudung saya ni...waa~ penat uh nak layan..
saya dah x tahan terus keluar dr surau tu..serius lepas ni kalau jumpa drg lagi kt surau saya nk menyombongkn diri. bukan x nak layan tp x larat nak melayan..

ni lah husna yg menyerang saya kt surau tadi..hehe

sila like yea :D