saya & kelantan apa cerita?!

saya ingat lagi masa mula2 dapat tawaran upu lepas spm dulu. saya baru je balik dr kedai..mak saya kata saya dapat uitm kelantan. hah!! kelantan?? gila apa dah lah x pernah pergi sana..x terfikir langsung akan dapat sana. saya pun call kawan2 saya yg dapat uitm semua..apa ni semua dapat belah johor,ganu,perak..x ada ke weh yg dapat kt kelantan gk??? macamana nak hidup sorang2 kt kelantan...waa~ serius saya risau sgt time tu. tiba2 saya teringat sorang kawan saya ni. teman 1 dorm dulu..mira zatie. terus saya call dy..

saya: weh ko dapat uitm kn?
mira: aah

saya: uitm mana?

mira: ntah machang terengganu

saya: oit machang kt kelantan la...hahaha

mira: yeke weh? geog aku fail...hahaha

saya: ntah yela kot mak aku cakap kt kelantan...aku x amek geog..hahaha

mira: haha bagus..
saya: betul ke weh ko dapat kelantan?

mira: aah la dah sini kata kt machang


dan ktrg pn sama2 jerit dlm call tu. hepi lah weh ada jugak geng kt kelantan tu wlpn lain2 kos. lebih2 lagi saya dgn mira kamcing masa sekolah dulu. yela member sebelah katil masa form 2 dulu mana x rapatnya wlpn masa zaman x kanak2 dulu ada lah jugak ktrg gaduh2 tp dr gaduh2 tu lah merapatkn persahabatan ktrg..cewahhh~ hehe

so bermula cerita saya di kelantan. saya x keseorangan lagi..masa hari pendaftaran pulak saya berjumpa dgn geng mengongness saya. ktrg hanya kenal melalui fs je..then pakat nk jumpa masa daftar tu. 1st jumpa terus rapat macam ktrg dah kenal lama je tp masalah utk saya sbb drg ni org kelantan agak x paham lah jugak apa yg drg cakap. nasib baik meera faza jadi tukang translator saya masa tu...haha. masa orentasi tu pulak..ada lah seorang ni tegur saya "ni fatin kn? ni aku lah ama" erk ama mana lah pulak ni.."adik fahmi" ya Allah jiran saya rupanya..haha
5 tahun weh x jumpa dy wlpn rumah ktrg bapak dekat giler. masa kecik2 dulu selalu lah jugak main dgn dy. mana saya x ingatnya dulu dy kecik macam saya je skrg dy dah besar sikit..saya je yg kecik2 macam dulu..hehe rupanya saya bukan lah keseorangan di kelantan tu..ada lagi geng dr kecik dulu dan yg x boleh blah saya dgn jiran saya ni 1 kos rupanya..group je yg lain..haha

masa orentasi tu..mana yg x boleh solat tu kena berkumpul di bilik squasy. masa tu saya kenal pulak dgn aisyah fauzi. member dr kl...so boleh lah balik dgn dy nnt. 1 kos dgn saya jugak tp group lain. waa~ masih x jumpa member group saya wlpn echa gtw roomate dy group D dgn saya tp bilik dorang jauh..
habis je orentasi macam biasalah kn student baru bersemangat cari kelas wlpn kelas cancel...haha. saya ni pulak still x jumpa lagi classmate saya yg duduk bilik dekat dgn saya. yela dah lah xtau kelas kat mana nk pergi sorang2 silap boleh sesat uh. roomate saya group B..jadual lain2. tgh jalan2 cari kelas tu sampai je foyer terserempak dgn 2 org student baru jugak. tanya lah dorang kos apa,group mana & bilik. wah dorang 1 group dgn saya lah..bilik pun dekat dgn saya jugak. yeayy~ dah jumpa member kelas boleh pergi sama dgn dorang nnt..hehe siapa dorang tu? ouh dah tentu lah hani & azminiey..

so ni lah cerita saya masa mula2 jejakkn kaki di uitm machang tu. masa sem 1 sampai sem 3 kos business ada 5 group tp masa sem 3 tu ada yg pergi ke degree terus. so berkuranglah batch ktrg..masuk je sem 4 group ktrg dipecahkn jadi 4 group je dan masuk je sem 5 terus jadi 3 group je. group D salah 1 group yg terpaksa dibubarkn..waa~ sedih2

ni lah gambar ktrg di saat awal sem utk sem akhir ni...bergambar utk kali terakhir

classmate




batchmate..hehe


teman-teman semoga kita semua dapat habiskn diploma kita bulan 5 ni yea..
then kita grad sama2 bulan 11 nnt di dewan professional..huhu

sila like yea :D

9 comments:

JIJI YU said...[Reply to comment]

bes dok dok kelatea/

Anonymous said...[Reply to comment]

engatkn mirashery tadi. gheee

kmvsblogger said...[Reply to comment]

cm kenal je UiTM ni..Machang kan..amacm kolej DO? perahu kt depan HEP tu ada lg tk? dah kt 5 thn tk ke sn...rindu lah..go budak IS110..hehehe

zazaw said...[Reply to comment]

hihi
gile gempak kalau cm tuuu
dulu aku msk KPM ni
seketull jerr
HAHA

Si Gadis Semasa said...[Reply to comment]

wahhh . senior saya lah nie ? huhu , patut lah macam penah nampak je senior2 yang dalam gambar last tu .

atyn said...[Reply to comment]

@JIJI YUbest dpt pengalaman mkn budu....haha

atyn said...[Reply to comment]

@Anonymousdah tentu si anon ni mirashery..haha

atyn said...[Reply to comment]

@kmvsbloggerkolej do? sy da 2 sem x dok do..kne reject..hehe
perahu tu still de lagi..meh le dtg blek uitm machang;D

atyn said...[Reply to comment]

@Si Gadis Semasaeh yeke? awk sem bape skg?