laki atau perempuan tidak boleh dipercayai?!

ahaa sebelum tu saya ucapkn terima kasih kt kawan2 blogger yg bg support dan kata2 semangat utk business yg bakal saya jalankn. terharunya~ huhu terima kasih yea krg..sayang krg lebih lah..hehe
ok jom balik pd topik..



zaman bercinta..

gf: b sayang ayang x?

bf: mesti lah sayang. b betul2 cintakn ayang..
gf: b janji dgn ayang b x kan curang dgn ayang keyh?

bf: ok b janji. ayang pun jgn cari laki lain tau. setia dgn b je keyh?

gf: ok kita sama2 janji keyh

beberapa bulan kemudian..


gf: penipu punya laki ko tipu aku. mana janji2 manis ko dulu..

bf: ko jgn nk tuduh sebarangan boleh x..perempuan jenis apa ko ni

gf: nk tuduh apa lagi ni buktinya. ko berdua2an dgn perempuan lain. apa kes? sampai hati ko tipu aku. aku punya la sayangkn ko. sanggup taruhkn diri aku demi cinta aku kt ko tp ko permainkan perasaan aku. dasar laki x guna!!!


opss~ perbualan di atas hanya rekaan semata2. saya just nk throw krg dalam satu situasi ni cam kt atas ni. normallah kn masa dok hangat bercinta bukan main lagi. bermacam2 jenis janji manis si pasangan kapel ni dok lafazkan tp kotakan x jugak. hanya manis di mulut. x kiralah si bf atau gf sama je. rasa2nya hanya 20% je kot yg kotakn betul2...ok ni andaian saya sendiri..haha


entry kali ni sebenarnya permintaan dr seorang kawan uitm saya..encik heikal. dah lama dy mintak saya buat post pasal ni...laki atau perempuan yg x boleh dipercayai. wow tajuk pn dah hangat kan. serius bg saya 1 topik yg agak susah. silap bg point saya jgk yg kena serang nanti. saya pun ada jgk mintak seorang blogger Saya Khai buat post ni tp dy pun x berani..haha

kalau pendapat saya sendiri dah tentu lah kan saya back up perempuan. jantina sendiri x kan lah x nak back up kn. lebih2 lagi saya pernah dipermainkn. punya lah saya percayakn si dy dulu tp tup2 ada perempuan lain. tp camne pun perempuan ni pun x boleh dipercayai..alaa termasuk lah diri saya ni. jgn percaya saya bulat2...tgk jujurkn saya berterus terang..haha normallah sikap manusia kn? tp insyAllah bila saya dah jumpa yg serius kena waktu yg sesuai..si Dia harus mempercayai cinta saya...HAHA

so bg pandangan krg sendiri camne?
laki atau perempuan x boleh dipercayai ni?


tentu krg ada story tersendiri kn? kalau x keberatan meh le kita kongsi sama2..

boleh jgk kita bg kata2 semangat..xpun nasihat ke sesama kita..automatik terjalinlah hubungan persahabatan antara blogger..x gitu?

sila like yea :D

10 comments:

mira.una said...[Reply to comment]

due2 xle prcaye
percaye pade diri sendirik dah cukup da..
haha

Affan Ruslan said...[Reply to comment]

subjek terlalu subjektif.
tak adil untuk jawab ye atau tak.
tapi kalau cinta kerana Allah, rasanya takkan kecewa.

*erk, khai untuk kawan sekolah saya di MRSM KKB. Uni sama dgn die ke?

Cik Ila said...[Reply to comment]

sama2 je buat prangai..2-2 bersalah..

nway..slm perkenalan..cik ila jumpa kt innit td..

TiMmiE said...[Reply to comment]

lelaki ke pmpuan, yang penting, when in love don't give ur all. Simpan sket untuk diri sndiri. To me, no matter what happens, adalah sgt bhy utk percaya org lain 100%. :)

Jejaka Terhangat said...[Reply to comment]

lelaki lebih tak boleh dipercayai..oleh tu kalau bercinta, jgn letak kepercayaan 100%..walaupun dah kawen, kena berhati2..precaution tu kena ada..

atyn said...[Reply to comment]

@mira.unasokong dgn pdpt mira ^^

atyn said...[Reply to comment]

@Affan Ruslanyup betul 2..
ramai yg silap tafsir ttg cinta ni..
klu cinta kita ikut aturan islam insyAllah kita akn bahagia je;)


*kenal dy scare kbtulan je..dy mmbg kpd kwn skola rendah saya

atyn said...[Reply to comment]

@Cik Ilahaa tol 2..xde sape kn yg perfect..

huhu xsgka de kwn dr innit;)

atyn said...[Reply to comment]

@TiMmiEsgt3 setuju gan statement timmie..
wlpn x semua laki cm2..tp mostly mmg susah ckit nk percaya:)

atyn said...[Reply to comment]

@Jejaka Terhangatnasihat dr lelaki..thanks JT ^_^