no to smoker!


apa yg best hisap rokok ni? siyesly saya anti perokok..dats why ramai laki yg saya reject kebanyakkannya kaki rokok..
bila saya tau je dy ni smoker terus saya da malas nk layan dy..
kata org smoker ni macho! erk macho ke??
sorry to says bg saya xde gaya macho langsung...maaf lah sape2 yg t'rasa..ni bg saya sendiri
kalau awek krg sume ok je krg smoker no hal..itu hal krg saya x nak amek tau..

paling benci bila tgh syok layan makanan kt restoran tiba2 lak ada pekerja amal wakil DBKL dtg sembur nyamuk (smoker)..hei naik angin betul la!!
apa yg best ko hembur2 asap tu? nyamuk byk sgt ke kt tempat ko tu??
penah jugak saya teman kawan saya makan dgn bf dy skali..hei~ nak je sound direct
pas makan isap rokok..adoi belum sempat makanan ko hadam da dpt campuran perisa tar,nicotine & bahan kimia lain..x risau ke kt sistem dalaman ko tu?!
penah jugak saya tgk 1 pasangan kapel ni dok date kt 1 kedai ni..
sebelum makan si balak tu da hisap rokok..then makan lak kongsi2 sudu..
adoi~ ko x jijik ke kak oi?? pelik aku dgn drg ni..

td search2 kt pakcik google..dok cari la apa kelebihan merokok ni..HAHA
ni apa yg saya jumpa..
wah ni smoker baca tentu happy punya la...


1) rambut x akan beruban
ahaa rambut smoker ni mmg x beruban..nak tau knp? yela kajian sendiri menunjukkn jangka hayat smoker x lama sbb tu la rambut drg hitam je x sempat nk beruban da sakit paru-paru yg boleh membawa ke mati. kalau beruban pn dok pikir camne nk kumpul duit beli rokok..haha xpun dok pikir kt mana nk sembunyi kn rokok drpd pengetahuan bini. mana lah bini doc ke..karang kena bebel dgn bini sbb merokok..haha

2) pencuri takut masuk rumah
yela biasanya smoker ni kn salu je batuk. so ganggu la aktiviti curi drg..haha


3) penabung
stiap hari ada je duit yg akan dia tabungkn. kalau sehari RM2 sebulan dah RM60..kalau setahun lak dah RM720..banyak gk tu! koleksi kotak rokok pn bertambah..da boleh jd penggumpul kotak rokok yg berjaya...haha

4) terselamat drpd binatang buas
drg ni terlindung drpd serangan binatang buas adalah kerana otot2 drg akan semakin lemah, badan kehilangan tenaga, dan pada satu tahap terpaksa jalan bertongkat. bila da bertongkat ni senang lah drg nk protect diri dgn jadikn tongkat drg tu sbg senjata drg utk halau binatang2 tu..haha

5) kurang dosa

asal lak kurang dosa? kn merokok tu haram dalam islam krn memudaratkn kesihatan! eh nnti dulu cam biasa bila kita dok lepak dgn member2 mesti akan ada sesi mengumpat..betul x? jgn tipu lah x kira laki or perempuan sama jek. bila da dok 1 meja ni smoker sesama smoker sesi mengumpat tu jrg ckit berlaku sbb drg ni x sanggup nak bau mulut masing2..jd kurang la dosa drg umpat2 ni..haha

7) mengeratkan siraturahim
biasa la kn..smoker ni x akan malu2 nk mintak api kt org lain wlpn org tu drg x kenal. so hubungan silaturrahim antara drg terjalin lah disitu..haha


ok la cukup lah setakat ni..saya bukan nk galakkn krg sume merokok bila baca kelebihan2 ni..
don't judge a book by its cover right??? ada yg kata kdg2 hati org yg hisap rokok ni jauh lebih baik dr org yg x hisap rokok..
saya x kata smoker ni jahat2 orgnya..tp krg cuba la pikirkn balik apa yg akan krg dpt dgn merokok ni..
cuba lah pikir masa depan..nk ke krg dpt anak cacat? nanti bila dpt mula lah salahkn bini krg.."keturunan awak x bagus lah" "ovum awak yg cacat lah" dan mcm2 lagi la..
lebih baik krg save duit krg tu utk pinang anak org nanti..sendiri2 tau kn skg wang hantaran da makin tinggi..cecah puluh2 ribu jgk kot x silap 20 ribu..
ni apa yg saya dgr dulu lah dr mulut2 org..
so pikir2 lah balik..try lah utk berhenti merokok tu..

Blogger Templates

sila like yea :D