kini bersemangat!

yeahhh lagi bape hari je nk habiskn sem 5 ni..x sabar2..hehe ^_^
lega sgt3 killer paper sudah lepas..Alhamdulillah boleh jawab apa yg saya baca masuk exam..

x rugi saya buat nota wlpn last2 minit..sgt m'bantu saya td


oh sebut sem 5 ni..kawan2 saya yg lain termasuk la saya sekali sume tgh sebuk dok pikir nak amek jurusan apa degree nnt..sem 6 da start mohon..result sem 5 ni la penting yg tentu kita dpt kos tu atau x..then abes sem 6 nt akan check semula..

ada yg nak amek human resource,finance,marketing n sbgnya la..yg nak gi ovc pn ada..

good luck korunk...saya? saya sambung shah alam cukup la..anak manja x boleh gi jauh..HAHA
bila sebuk sal degree ni..pada mulanya saya b'semangat sgt nak amek business economic..
minat saya da kearah ekonomi da..dulu akaun tp x ada rezeki nak dpt kos akaun so b'alih lah kpd ekonomi..
tp kn bila da semangat2 ni ramai yg bg respon yg agak negative sal business economic ni..

"susah nk dpt keje la,susah nk dpt dekan la n mcm2 lagi la" sampaikn semangat saya jd lemah pulak..
then mintak pendapat kt srg senior saya masa skola dulu,hafiz omar
wee~ dy bg saya semangat blek..^_^ kt hafiz ni la saya salu rujuk kt dy sal peluang keje n study sume..dy pn amek business dulu n da keje skg so b'pengalaman la ckit kn..


tp x puas hati lagi..masa nak dekat exam malaysian economic tu saya gi jumpa lecturer saya..
sambil tanya soalan mintak la pendapat ckit

saya:
miss,business economic ok x?

miss:
ouh ok je tp tough ckit la b'banding dgn finance.marketing n lain2

saya:
saya minat ekonomi tp ramai yg bg respon negative. jd lemah lak saya nak amek. ada yg kata susah nak dpt keje la..betul ke miss?

miss:
x ada la..byk peluang keje under ekonomi ni

saya:
tu la miss..sume department perlukn ekonomi

miss:
aah..kalau awak minat dan pikirkn peluang keje yg t'jamin teruskn je. nnt awak dpt sini la kn

saya:
miss..saya nak dekat shah alam x nak sini. miss doakn la saya dpt shah alam..hehe

miss:
uma awak dekat mana?

saya: kl
miss:
haa shah alam la tu..

saya:
terima kasih miss..

miss:
good luck paper esok





kita tidak perlu membandingkn pencapaian kita dgn pencapaian org lain,
kita hanya perlu membandingkn pencapaian kita dgn matlamat yg telah kita sendiri tetapkn..


so ijazah ekonomi perniagaan akan saya genggam 1 hari nnt ^_^
Blogger Templates

sila like yea :D