bila nk boleh baik ni?

aduhhh bila la boleh baik sakit ni..
dr dulu agi x baik2..nk jumpa doc? malas ah! kompem akn dpt nasihat yg sama je..
malam ni je byk kali pinggang saya bunyi..
mungkin sbb stress exam kot dy dtg balik..

2006
ingat lagi..time ni sakit tu mula dtg..akhir taun f4 dulu
mulanya ingat sakit bese2 je..saya sedar sakit ni time kt skola..asal nk bangun dr kusi je mesti t'ase sakit..
den lama2..bila nk mula b'jalan or mulakn pape p'gerakan je da sakit
then ngadu kt ibu..ibu kata mungkin sbb uzur kot tp yg peliknya time x kena pn still sakit gk..
bila gi jumpa doc..doc kata x de pape masalah then x puas hati jumpa doc lain lak..
yela! sakit tu makin sakit de la..tensen je! last2 doc de gtw de bengkak kt bahagian dalam..
mungkin sbb t'lalu aktif b'sukan..so x pasal2 ibu x bg masuk badminton da..sedih jek!
tp saya tetap x caya..yela! masa start sakit tu akhir2 taun sukan lak da lama abes..p'nipu la doc! kes x puas hati sbb alasan sukan yg doc gunakan..
cam bese ubat tahan sakit n ubat sapu jela yg salu dapat..tp sakit ni still b'lanjutan sampai la f5

2007
akibat x dengar kata ibu "jgn masuk sukan da..ibu tau akk minat sukan2 ni tp jaga kesihatan tu"
saya still gk join sukan kt skola..x boleh uh tgk kawan2 yg lain syok je masuk tu la masuk ni la..
saya pn nk gk n taun tu lak taun akhir kt skola mesti la nk enjoy..
so terima la padahnya..
tp sebelum tu sakit ni still dtg..hei ikut skati dy je nk check-in n check-out kt badan saya..
siyes taun ni la plg azab skali..saya ingat lagi pernah 1 malam tu baru balik dr latihan badminton..
pas mandi sume siap2 la nk gi surau tiba sakit tu dtg..saya langsung x boleh berdiri apatah agi nk jalan..kt dorm lak x de sape x tau nk mintak tolong sape..then saya dgr la suara ckin (junior) kt dorm sebelah..
nk je saya pgl dy tp x pela tahan saja la..nk kuarkn suara pn x mampu..sakit sgt3
so nages la srg2 kt dorm tu..last2 saya solat je kt bilik sakit..
cm bese da sakit ngadu agi kt ibu..
parent saya risau decide bwk gi hospital..takut2 de kaitan dgn tulang tp bila scan sumenya ok..
doc nasihatkn "jgn angkat brg berat,bykkn minum susu,kawal stress n bykkn rehat" then doc sarankn letak ais kt bahagian bengkak tu sbb bengkak makin membesar..tu la punca sakit bila b'jalan,baring,duduk n b'diri..
so stiap malam saya akn mintak ais kt dewan makan utk letak kt bahagian bengkak ni..
d'sbbkn ni la saya t'paksa m'yusahkn org yg saya sayang..tiap2 malam dy pasti akn dtg dorm saya utk tolong letakkn ais ni..
"terima awak! saya x tau camne nk balas jasa baik awak..saya doakn awak bahagia salu"

2008,2009..2010
yup sakit ni x pernah b'henti nk dtg tp xde la seteruk cm 2007..
tp bila saya dtg je kelantan..sakit tu dtg agi..maybe faktor byk b'jalan..tambahan lak uitm ni b'bukit..
skg saya lebih suka b'diam diri..
sakit tu sendiri2 la pendam..saya x nk m'yusahkn org lain agi..x nak buat org risau ttg saya
saya akan cuba tahan..
ais?? tiada lagi da


try nk follow tips ni lak..harap dpt kurangkn sakit ni
Blogger Templates


sila like yea :D

2 comments:

.hana. said...[Reply to comment]

laa ko sakit pinggang tu lg ke tyn ;((
sabar ek yunk..
skrg ko dh jauh kt klntn, xdpt nk selalu urutkan pinggang ko lg huk3~
klu boleh elakkan aktif sgt tau..
banyak2kn berehat ;)

atyn said...[Reply to comment]

@.hana.hehe ok nana..
thanks dlu ko salu tlg urutkn ak..yusahkn ko je..huk3