saya cinta awak!

Dikala malam yg hening..bersaksikan bulan purnama yg cukup indah


si Dia: saya cintakan awak. awak cintakan saya x?
saya: saya pun cintakan awak. awaklah lelaki pertama yg berjaya mengetuk pintu hati saya
si Dia: awak janji akan sehidup semati dengan saya
saya: ya,saya janji
si Dia: betul?
saya: saya janji awak. saya akan sehidup semati dengan awak..percayalah


amacam?! romantik x ktrg? haa silalah jeles yea...HAHA


perbualan di atas silalah jgn percaya bulat2...tipu je sume tu
x dpt bayang saya seromantik sebegini..HAHA eh tp kn de org kata saya ni romantik orgnya..hah! betul ke??
cmne org tu tau..haa yg tu saya x tau sbb saya x kan romantik dgn sape2 kecuali yg bertuah sahaja..
spt ayat di atas "awaklah yg berjaya mengetuk pintu hati saya..nah ni kuncinya jgn bg sape2 masuk kecuali awak srg je" tp sape awak tu?? tgu la kad jemputan dr saya time tu la bru boleh gtw jawapannya...HEHE

tp kn

sekadar berjanji utk hidup bersama tu mgkin dah biasa sgt org buat. esok lusa putus jgk klu x de kejujuran..tp sejauh mana usaha utk kekalkan hubungan itu adalah yg jauh lebih utama dlm hubungan percintaan.


err~ krg faham x maksud "jauh lebih utama" dlm ayat tu? saya x berapa faham la sb saya cilok ayat ni kt internet...oh kantoi suda!! HAHA klu krg faham..sila gtw yea


bg bab putus-memutus ni mmg da lali saya tgk trend couple2 ni..kdg2 tu saya sendiri x faham "mudahnya drg meluahkan sayang bila putus sayang org lain plk" mana kejujuran drg ni sebenarnya..de yg baru sebulan putus dgn bf/gf lama sudah de pengganti..
wow~ cepatnya cinta drg berputik..hebat sungguh..
kdg2 tu saya pernah gk terfikir nk buat spt drg ni..saja nk tau perasaan drg bila couple clash! couple clash! ni..cm menarik je tp silap saya x mampu nk buat cm drg..
saya x boleh nk paksa hati sayang org lain dgn begitu mudah..klu paksa mmg x kan bahagia
setuju x?

perempuan ni biasanya mengharapkan sesuatu yg jujur dan keikhlasan dari seorang laki. Hubungan jangka masa panjang biasanya diidam-idamkan oleh seorang perempuan. laki pula bukannya x mcm tu, tp lazimnya golongan laki masa zaman-zaman remaja lebih mahukan keseronokan sbb rasa tanggungjawab belum lagi datang.



haa~ statement ni saya setuju tp tang laki tu saya x tau la..mybe betul gk kot
laki-laki sekalian mesti lebih tau ttg diri drg sendiri..
x boleh nk komen lebih2..huhu
dan saya pn sgt setuju dgn fakta cinta kt bwh ni...

I
I
I
I
I
I
v

PERINGKAT CINTA:


Cinta peringkat awal remaja

Peringkat ini ialah pada umur antara 13 hingga 17 tahun. Cinta peringkat ini biasanya pasangan akan tertarik pada wajah, paras rupa masing-masing. Mana yang hensem-hensem, mana yang comel-comel itulah yang akan menjadi pujaan. Betul?

Cinta pertengahan remaja

Cinta peringkat kedua iaitu peringkat umur 18 sehingga 22 tahun. Biasanya mereka yang bercinta, mereka yang bercouple pada masa ini adalah lantaran tertarik pada sikapnya, terpaut pada ambil beratnya kekasih, prihatinnya seorang lelaki terhadap wanita. Ini biasa berlaku.

Cinta akhir remaja

Cinta peringkat terakhir ialah pada umur 23 hingga 27 tahun, pada level ini biasanya lebih dirumuskan kepada matlamat jangka masa panjang. Ini biasanya dikaitkan dengan faktor kestabilan kewangan, kekukuhan hidup seseorang, kemampuan untuk mampu menjaga pasangan hingga ke akhirnya. Ironinya, mereka yang bercinta pada peringkat umur ini ialah mereka yang telah biasa bergelumang pahit maung hidup termasuklah alam cinta remaja. Remaja takat umur ini juga biasanya telah mula mengenal erti hidup. Kebanyakan mereka juga telah mula memulai hidup dalam kerjaya

-sumber:sangmentari-



erk! pe motif entry ni ek?? HAHA saya sendiri xtau..
nk share info je sal peringkat cinta tu sebenarnya..yg lain merapu je
da namanya belog merapu..so merapu lah!! :P
utk yg bertuah tu..saya akan hadiah sebuah lagu utk awak di majlis perkahwinan kita nt...HAHA
ahh~ diploma pn x abes nk fikir sal kawen lak ko ni tyn!!

Blogger Templates

sila like yea :D

2 comments:

Aretikz said...[Reply to comment]

Kapel.. Sya nak kapel.. pas kawin.. itu yg terbaik.. dan halal.. hehe..

saiful said...[Reply to comment]

Apa yang penting...ikhlas dan jujur pada pasangan