lelaki menyampah tp perempuan suka!

eh! eh! nape de gmbr kim bum ni? nk cite sal dy ke?? opsss...ni entry bkn nk cite sal actor cute ni...tp nk cite sal kekiutan artis2 korea ni...ahakz

haa~ ni de video cute nk share ni



pelik2....pe motif sume ni???
beberapa ari yg lepas saya de usha blog2 rakan yg lain..den sampai la saya singgah di blog tubelawak. saya terjumpa 1 post ni
"lelaki menyampah tapi perempuan suka"

video ni pn amek dr tubelawak jgk...
bg saya ia topik yg menarik pulak nk merapu kt blog saya ni..HEHE

de betul jgk statement tubelawak tu. oleh kerana saya sendiri nk tau respon dr laki mengenai video di atas ni. saya wat la survey kt beberapa kawan laki...mmg majoriti bg respon yg agak negative ckit..antaranya:
- drg ni bapok ke
- masok air tol
- xde rupa laki
- x cukup jantan la n mcm2 agi la

b'banding lak respon dr pompuan..k'bykkannya mmg suka video ni sbb waa~ so cute..
yup ni la kbykknnya respon dr pihak pompuan...
den x puas hati lagi..tanya blek kt dak laki..nape drg x suke artis2 korea cmni??
jwpn drg...da namanya laki muka laki la
siap de yg kata "klu la aku jd pompuan,aku akn pilih laki sejati bukan jambu2 camtu"
aish..cukup x suka gk ek laki gan p'watakan spt actor2 korea ni..
tp kn de jgk dak laki yg suka..camne tu? ke drg yg suka ni b'gelar laki lembut or b'jiwa lembut?
tang tu kne soal drg sendiri la kn...

so ni m'buatkn saya nk jawab segala persoalan nape dk pompuan sgt suka bab2 korea2 ni..
sampaikn de yg terlalu fanatik..nk kawen gan org korea la..nk gi honeymoon kt korea n sbgnya..
wahai laki2 sekalian..jgn la terlalu pelik yea..
kami2 ni yg bergelar pompuan spt yg krg sume tau...kami ni b'jiwa lembut
so kami2 ni sgt la suka kpd sesuatu benda or perkara yg sgt cute n sweet..
bkn sweet gula2 tau..
dats why kbykn dk pompuan suka tgk cite korea2 ni n x lupa gk jepun,china n s'agkatannya..
kbyknnya akn jth hati gan si hero cite tu...sbbnya "romantiknyaaaa..."
da namanya pompuan da tentu la kn suka romantik n jiwang2 ni...sape x suka klu bf sndiri b'sikap romantik..
tambahan lak muka hero2 tu kbyknnya cute2..agi la pompuan suka. soal jambu tu tolak ke tepi..
dlm pemerhatian saya la..
penah gk saya tanya srg kawan saya ni samada dy suka laki jambu or x
den jwpn dy..x suka. tp tgk still akn layan gk cite korea ni...siap excited agi tu agi2 hero tu kim bum..aik! pelik gk tu..HAHA


klu la krg nga dok layan cite korea gan awek krg..den si awek krg ckp cmni kt krg
"bestnya klu dpt bf cmni"
jgn la mrh drg ek...tu juz nk bg hint supaya krg wt smthg yg romantik kt drg..
klu la krg nga dok2 gado gan awek krg...try la pujuk drg gan bg bunga..
pompuan ni mmg suka bunga tp pe kata krg bg yg unik ckit..cm bg bunga api den bru diselangi oleh bunga yg tol2 pnya..kompem la awek krg ley cair blek...HAHA
bg krg benda ni nth pape kn...tp bg stgh pompuan ianya cukup sweettt~
jgn krg bg mercun suda la..mentang2 skg musim raya mercun byk kt psrn..
nt bukan takat clash awek krg mintak kang terus blacklist krg dr snrai msk meminang tu...x dpt la den nk nolongnya....HAHA
klu x caye try la tanya dk2 pompuan yg lain..
saya ckp cmni sbb saya pn b'agpn cmtu...HAHA

************************

wlpn saya ni agk x kesah laki yg jambu2 ni tp saya paling menyampah tgk org melayu ala2 style korea ni...
bukan nk kutuk ke apa cuma.."aiyak bang! da melayu tu tetap melayu la...buruk la gaya cmni"
klu korea tu xley nk kata pe la sbb da mmg style drg gitu..plus kulit drg pn putih2 je
sesuai gk la gan gaya drg tu..
tp klu melayu...adoi~
den bru la saya tau nape kawan saya tu x suka laki jambu tp layan cite korea ni...
klu da muka pn mmg semulajadi ala2 chinese or korea ckt ke..ok la ley trme agi
ni klu yg buat2 ni...adoi~ penink2..
ni kes t'ingat blek pnh t'jumpa srg mamat ni konon2nya cute ala korea tu..
gan style rambutnya yg ke depan tu..fashion ala2 actor korea..suar ketat..
tp saya tgk sndiri.."xpela bang! practice more ok" HAHA
nk gi kelas je kot...xperlu r nk style cmtu...sgt x sesuai la bang oi!!
klu la saya de gunting tyme tu nk je potong rambut dy yg ke depan tu...
da tu pasan cute lak tu...geliuuuuu~~~



sila like yea :D

0 comments: