aiyoo kawan, janganlah queen control sangat

utk sekali lagi aku terlibat secara tidak langsung dlm masalah orang..
kali ni aku jadi tempat luahan dan kaunter pertanyaan..


adoi! ni entah kali ke berapa masalah cinta yg aku dgr sepanjang cuti sem ni..
mcm2 kisah aku dgr..si incik laki curang la,si incik laki tipu hidup2 la,cinta terhalang la dan mcm2 aagi la..

al-kisah..
cik puan (erk da kawen de cik lagi ke? ah! lantak sukahati aku la nk panggil apa) ni calll aku..bertanyakn si incik lakinya utk dptkn kepastian sambil nages2 tanya aku..
aku pn terkesima jap..yela! aku xtau siapa tuan punya no ni..tiba2 call terrs tanya mcm2..
so aku pn jwb jela dgn jujur segala pertanyaan cik puan ni..

maaf perbualan kami x boleh disiarkn disini..demi menjaga reputasi...wa3!!

then aku sbg srg wanita yg memahami perasaan wanita yg lain apabila ditipu,dipermainkn hidup2 oleh org yg kita syg..(poyo x ayat?)
aku pn cuba la menenangkn cik puan ni... (HAHA de gaye cm doc pakar cinta lak)

cik puan ni bagitay la segala benda incik laki ni menipu dia..
mcm2 benda da yg incik laki buat kt dia..
aku pn x sangka lak..sb incik laki ni kawan aku..lame benor aku kenal dia
xkn la dia menipu sampai tahap ni..
disbbkn cik puan ni begitu tertekan sampai boleh bawak kes bunuh diri
(err~ kawan jgn la buat benda bodoh tu..x hilang pn luka kt hati ko tu..plezz yea sygkn nyawa anda)

so aku pn mintak la izin utk bercakap dgn incik laki ni..
xtau la cik puan benarkn ke x..aku tetap nk tanya gk sb nk tau kisah sbnr..
then da tanya2 tu..
aku keliru..mana 1 yg btul ni?? tp naluri aku kata incik laki ni betul..
dia menipu ada sbb sndiri dan sbb tu mmg munasabah..
xperlu la aku bagitau kt cni...rahsia!!


kpd cik puan dan incik laki..korang settle kn la elok2..setiap masalah tu de penyelesaiannya..
kita kn da besar..boleh pikir secara matang..
jgn terlalu ikut hati tu...cik puan jgn risau la incik laki betul2 sygkn anda..
anda cukup bertuah dpt incik laki tu..
jgn la terlalu queen control sgt..cian kt incik laki
dia cuba memuaskn hati anda..berdamai yea korang ;)


hurm~ aku ni asek dok settlekn masalah cinta org je...cinta aku macamana??
ok la sbnrnya aku masih mencari cinta..
sblm ni aku pnh je berkapel..tp x perasaan cinta tu x pasti..
apa sbnrnya cinta yea??
aku ada terbaca 1 blog mamat ni..
dia pn soal benda yg sama dgn member dia...
member dia jawab...
"cinta tu ble kita btul2 sygkn ssrg sbb 'dia'..bkn sbb k'cantikan 'dia'..bkn sbb 'kelebihan yg de pd 'dia'...kita akn salu hepi ble b'same 'dia' n rase kosong ble 'dia' xde disisi kita"


hurm~ btul gk kn jawapan member dia ni..tp penah ke aku rasa camtu?
mgkin penah tp x pasti dgn diri aku sndiri sbb aku x pasti apa perasaan org tu kt aku...huhu
err~ awak! sbnrnye sy suke awak..tp awak x pasan kot sbb awak de ramai peminat yg cun2 dr sy
ok lah! malas nk bebel panjang soal cinta aku..
hanya aku saja yg tau...siapa 'cinta' aku tu?? tunggu jela kad jemputan dr aku yea...HAHA

sila like yea :D

0 comments: