m/s 53

actly sdg aku boring2..aku layan youtube jap
ops! jgn salah tafsir pulak..aku layan video nasyid2 sekolah n video2 ttg islam..
n akhirnya aku t'jumpa 1 video ni..
best jgk..
bg aku sgt m'beri makna yg m'dalam dlm lakonan drg..

kpd p'milik video ni..maaf yea sy ltk video awk dlm blog saya..hehe :P
sgt kreatif la awak..^^






kesimpulan:
islam adalah agama yang syumul. Sebuah agama yang lengkap. Islam tidak mungkin menyekat fitrah manusia yang sememangnya ingin menyayangi dan ingin disayangi. Untuk apa Allah menciptakan manusia berfitrah seperti sedia ada jika manusia akan diperintahkan untuk membunuh fitrahnya itu? Ajaran Islam telah diturunkan oleh Allah untuk memasang bingkai agar kemahuan manusia itu dapat disalurkan dengan cara yang terbaik. Selain itu, Islam menutup rapat jalan kemaksiatan dan membuka seluas-luasnya jalan menuju ketaatan serta memberi dorongan kuat ke arah perlaksanaanya. Rasulullah s.a.w. pernah mengecam salah seorang sahabat yang bertekad untuk tidak bernikah. Ini merupakan salah satu bukti bahawa Islam mengakui fitrah manusia yang ingin mengasihi dan dikasihi atau mencintai dan dicintai.

Percintaan dalam Islam hanyalah selepas termetrainya sebuah ikatan pernikahan antara dua insan, iaitu setelah bergelar suami isteri. Itulah cinta sacral dan qudus. Cinta yang bermaruah. Bukan cinta murahan. Inilah kemuliaan Islam. Apabila Islam menegah sesuatu perkara, tentu ia gantikan dengan sesuatu yang lebih baik. Jika ia menegah cinta antara lelaki dan perempuan sebelum kahwin, ia membawa perkahwinan sebagai ganti yang lebih baik. Sabda Rasulullah : Tidak ada yang lebih patut bagi dua orang yang saling mencintai kecuali nikah. (Ibnu Majah) (copy je..sesuai lak gan topik)


erm..aku salu jeles tgk kawan2 aku bahagia dgn pasangan masing2..tp bagaimana dgn aku??
huu..xpela aku akn tunggu masa yg tepat utk aku b'cinta. aku akn b'pegang dgn p'dirian aku. skg aku masih m'perbaiki diri utk m'jadi yg t'baik utk t'baik.

bg aku..Jodoh kn di tangan Allah, pasti akn jumpa punya la. apa yg penting sekarang matlamat yang lebih penting iaitu m'dapatkan kecemerlangan dalam pelajaran dan m'nunaikan tanggungjawab aku sbg muslim dan juga anak. Byk lagi tanggungjawab yang perlu aku pikul. mungkin masa tu aku akn nikmati k'bahagian yang sebenar yang selama ini aku nantikn..^_^


tp aku de b'kawan dgn ssrg...aku ase gembira sgt dpt kenal dia..
yup! de juga perasaan suka n sayang tu..
tp biar la klu dia yg t'baik utk aku..aku terima je
klu bukan...xpe..takdir Tuhan..

sila like yea :D

0 comments: