m/s 48

erk pe maksud suda 3 tu??


alhmdulillah..semenjak aku langkah kaki ke UiTM ni. byk p'ubahan pd diri aku. agi matang kot!! haha..xpuas senyap ok?!
cara aku stdy pn suda lain skg. klu dlu salu main2..skg aku seriua belajar. xnk hampakn harapan mak ayah aku agi. cukup la dlu..
bile t'igt blek..tyme dorunk antar aku ke UiTM ni. jelas t'pancar k'gembiraan dorunk. agi2 ibu..sbb ibu pn bekas graduan UiTM. tentu skli la bangga kn anak dia msk U sama dgn dia dlu.

masa sem 1 dlu..byk dugaan m'nimpa kt aku. agi2 kecewa d'sbbkn 'cinta monyet'..ala bese r zaman knk2 agi kn. xphm sal cinta agi tp da blagak mcm da phm apa itu cinta. tp aku x nk lemah semangat. harapan mak ayah aku perlu aku utama kn. aku cuba b'fikir scara rasional. aku cuba tanamkn perasaan cinta pd buku (pelajaran). spt psgn b'cinta..d'mana kita perlu setia dgn psgn kita masing2. begitu juga dgn 'buku'..klu kita setia pd dia. kita cuba buktikn perasaan cinta kita tu..hah! buktikn cinta kt buku??? cmne tu?

sng saja jwpn dia..kita ulangkaji pelajaran,buat latihan or buat nota. jgn sekali kita abaikn dia. kita sertakn skali dgn b'doa. moga cinta kita b'balas. Insyallah klu kita buat sume ni dgn ikhlas hati..cinta kita akn b'balas iaitu k'jayaan. k'jayaan ini lah yg paling bermakna dlm hidup kita.

haha..melalut jap aku ni :p erm..prinsip ni lah yg aku set dlm mind aku utk lupakn sume kisah silam aku n aku xnk ulangi k'silapan aku dlu. aku mau ibubapa ku bangga dgn k'jayaan aku..

alhamdulillah...kini aku suda semester 4 di UiTM. erk..tp pe kne-m'gne dgn tajuk topik ni??
hee~ aku b'syukur sgt. ats perasaan cinta yg aku cuba sulami dlm hati aku..aku b'jaya m'dptkn sijil dekan utk 3 semester b'turut2. Alhamdulillah..cinta aku b'balas. harapan aku dpt kumpulkn agi 3 sijil utk cukupkn 6. target aku..setiap sem dptkn dekan n grad nt dgn cgpa 3.8 above. wee~ ^_^
hrp impian aku t'capai


mood motivasikn diri

sila like yea :D

0 comments: