take 10

tarikh : 23/2/2010


haha! tibe2 t'ingat lak time kls IT ri selase lepas. fuh ngatok gle kt kls. bygkn la kls start kol 8 kot...bese la waktu2 cmni still dlm keadaan mantong ag kn. sblm start kls 2 miss gtw kt 1 kls mrkh2 quiz n test 1..

duyai cuak aku! den ble aku d'sbut je. "fatin akmal mana?" aku pn agkat la tangan. "ouh kamu...u'r the only one...." erk npe dgn aku? truk ke mrkh aku. da risau da...yela nama2 sblm nama aku ni sume mrkh tggi2. truk ke aku punya?? lamanya miss nk sbut mrkh aku ni.. "u'r the only one get tut*(mrkh lorh...sory d'rhsiakn)"

fuh lega...ok la kot mrkh aku. quiz? huh aku x bgga dgn mrkh quiz. take home quiz kot!!
den start blaja..

lame2 2 sume bajet ngatok..den miss bg take 10 tuk rest.. "ok take 10 on my way keyh"
hah? take 10 cre miss? cmne 2?
"ok sume bdiri...nyanyi lagu 'wawasan setia warga' "
haha...so pndkkn cite nyanyi r ktrg dlm keadaan t'sgt de mood 2...
da lama gk aku nyanyi lagu ni...n aku ase bgga lak jd sbhgian warga UiTM ni...
den buatkn aku nk entry this song in my blog...



sila like yea :D

benci tol la..

hei ni blog aku skati aku nk taip pape...
nk kutuk org...skati aku la..



"rndu r kt ***"
hei! kamu...klu x syg xyh r ngaku syg2 ni..
hei! xyh talam 2 muka la...xyh la manis mulut je...
benci tol tgk...
ouh ble k'sunyian bru cri aku ek...
ble nga hepi2 lupakn aku...byk cantik!!!!


argh!! benci tol gan org spt ni...ergh~
aku da malas nk caye kn kata2 ko...

mood benci

sila like yea :D

dia??

atyn

hepi berkawan dgn

DIA..


sebab:-

Dia baik dgn atyn..

Dia salu hepikn atyn..

Dia salu caring ttg atyn..

Dia salu bg semangat kt atyn..

Dia salu loya buruk dgn atyn..

Dia de 'kuasa' yg hebat..






tp siapa 'Dia' tuh??? hee..rahsia la


c(:



sila like yea :D

xura!!


smlm usha fb org. den t'gerak hati nk usha fb seorang sahabat lama aku ni 'azura taqiuddin'. fuh! zura da fly g aussie..ble? xtau pn. waa~ ko xgtw pn ek ko da fly. bru je ari ahad yg lepas (14/2/10) aku dgn dayah borak sal ko xg ovc ke. tau2 je ko da fly isnin tu :(

da la lama xjumpa ko..byk rindu woo~ aku asek kua dgn dayah je..dettol pn ssh nk jumpa. t'ingat lak time kecik2 dlu kte sume g tusyen sama2..main basikal. waa~ rindu2..

papepn aku wish good luck ko kt sana..jaga diri elok2. wlpn aku tau ko xkn baca blog aku ni sb ko xtau pn k'wujudan blog ni. huhu~

sila like yea :D

awak

malam ni saya x dpt tido..
saya t'ingatkn awak..
awak pasti sudah lupakn saya..
saya sedar saya bukan sapa2 bg awak..
tp saya rindu sgt kat awak..

saya nak sms awak..
tanya khabar awak..
tp saya takut awak benci dpt sms dr saya..
saya nak call awak..
tp saya takut awak benci dengar suara saya..

saya ingat lagi..
saya beranikn diri sms awak..
tp awak x balas sms saya..
saya fikirkn awak xde kredit..
jd sy call awak..
tp awak x angkat..
awak memang sudah benci saya ke?

saya ingat lagi..
awak de balas sms saya..
saya gembira sgt..
awak x nampak saya senyum sampai telinga..
saya nk borak lama2 dengan awak..
tp gaya awak nak x nak je sms saya..
saya sedih sangat..

saya ingat lagi..
awak de angkat call saya..
tp gaya awak nak x nak je borak dgn saya..
jd saya cepat2 tamatkn p'bualan kita..
saya takut call saya tu m'ganggu awak..
pdhal saya sedih sangat..
tp x pe saya boleh bersabar..

saya ingat lagi..
saya datang melawat awak..
saya gembira awak sudi jumpa saya..
tp saya tgk gaya awak mcm terpaksa jumpa saya..
jd saya cepat2 undurkn diri..
saya x nak awak bertambah benci dgn saya..
saya tahan kesedihan tu..

saya ingat lagi..
saya terserempak dgn awak..
saya pandang je awak..
dgn harapan awak datang ke arah saya..
tp awak x toleh pn ke arah saya..
nak nagis saya lihat awak..
tp saya tahan je..
saya b'lagak ok spt xde apa yg berlaku..
saya x nak awak tau saya terluka dgn awak..

awak tau x sbnrnya saya sedih sangat dgn sikap awak..
awak da berubah..
saya tau ni semua kesilapan saya sndri..
saya x pernah b'henti minta maaf dr awak..
tp awak diam je tanpa memberi sebarang jawapan..
m'buatkan saya t'tanya2..

saya rindu sangat kt awak..
saya selalu tgk gambar2 awak utk lepaskn rasa rindu..
awak buat mcm ni x?
tentu tak kn..
saya x penting bg awak..
saya x penting utk awak kenangkn selalu..


saya cuba utk lupakan awak..
tp saya x mampu..
saya x kuat spt awak..
begitu mudah awak lupakan saya..
tp saya x boleh lakukn spt awak..
krn saya x pernah b'henti m'yayangi awak....



"kau tidak seperti dulu, yang ku kenali dulu"
mood nga xbetul

sila like yea :D

target kuh

setelah kecewa dpt biasiswa JPA,aku hrp kt biasiswa TM pula. harap2 kali ni aku b'jaya. parent aku pn keje TM n maybe abg aku gk keje situ. harap2 dpt la. n harap2 juga pointer aku maintain n naik utk sem2 sterusnya. jika b'pluang dpt ni aku ingin m'lakukn sesuatu..apakah itu?? rahsia!!! :p


YAYASAN TM

.: BIASISWA DALAM NEGARA :.

Skim ini bertujuan untuk membantu pelajar melanjutkan pelajaran ke Institusi Pengajian Tinggi Awam(IPTA) dan Swasta (IPTS) yang diiktiraf oleh Kementerian Pendidikan dan Lembaga Akreditasi Negara mengikut bidang-bidang tertentu yang ditaja oleh Yayasan TM.

Yayasan TM akan hanya mempertimbangkan mana-mana permohonan yang memenuhi syarat-syarat seperti berikut:-

Syarat permohonan:

1.Warganegara Malaysia
2.Berumur tidak melebihi sembilan belas tahun(19) bagi lulusan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) , dua puluh tahun bagi lulusan STPM atau yang setaraf dengannya dan tidak melebihi dua puluh satu tahun (21) bagi lulusan Diploma/setaraf dengannya pada tarikh iklan dikeluarkan.
3.Telah mendapat tempat dan mendaftar diri untuk mengikuti kursus secara sepenuh masa di institusi tertentu yang diiktiraf samada oleh Kementerian Pendidikan atau Lembaga Akreditasi Negara ( bagi IPTS) dan Jabatan Pendidikan Swasta.
4.Tidak mendapat penajaan lain dari mana-mana pihak.
5.Kelulusan akademik yang bersesuaian.
 Untuk kemasukan ke peringkat A-Level/Persediaan/ Pra Universiti/Diploma bagi lulusan SPM, pelajar mestilah memperolehi sekurang-kurangnya 4B bagi matapelajaran teras mengikut bidang yang diambil seperti berikut-
 Kejuruteraan/Sains Komputer/Teknologi Maklumat dan lain-lain bidang sains:
-Bahasa Inggeris, Matematik,Matematik Tambahan, Fizik dan Kimia atau Sains Tulen/Teknologi/Teknologi Maklumat/Vokasional.
 Bidang Pengurusan:
-Bahasa Inggeris,Matematik Moden, Matematik Tambahan, Prinsip Akaun, Perdagangan/Ekonomi Asas/ Geografi/ Sejarah/ Sains.
 Bidang Multimedia:
-Bahasa Inggeris, Matematik Moden, Lukisan/Pendidikan Seni, Matematik Tambahan/Prinsip Akaun/Perdagangan/Ekonomi Asas dan Sejarah/Geografi/Sains.
 Untuk kemasukan ke peringkat Ijazah Pertama bagi lulusan Diploma dengan memperolehi sekurang-kurangnya CGPA 3.30 atau B+ atau yang setaraf dengannya dan bagi lulusan Pra Universiti/Matrikulasi STPM mestilah mendapat sekurang-kurangnya CGPA 3.00 dan lulus Pengajian Am. Berikut adalah matapelajaran mengikut bidang yang diambil:-
 Bidang Kejuruteraan/Sains Komputer/Teknologi Maklumat dan lain-lain yang berkaitan Matematik Tulin, Matematik, Fizik, Kimia dan Pengajian Am
 Bidang Pengurusan (Sumber Manusia, Perakaunan, Pemasaran, Perniagaan, Ekonomi dan lain-lain) Matematik,Ekonomi, Sejarah/Geografi, Perakaunan dan Pengajian Am.

sila like yea :D

jalan-jalan

tarikh : 14 feb 2010


oh hari ni mula2 plan dgn sabri mau main bowling di wangsa walk pkul 4. Den de hal..ingatkn x jd pegi. tp s'boleh2nye pegi gk. ok! pkul 4.30 cm2 kot sampai di wangsa walk. Pas parking kete..terus cari sabri n dayah sume. orait! saya sesat kejap kt wangsa walk..haha buat malu suda :P
selepas meet dorang sume..ok! x dapat main bowling. suda penuh! sedih di situ..sob~ =,=

Den fasehah ajak main layang2 lak kt kepong. ok! di situ saya dapat kawan baru..wee~ den aku minta sabri naik kete dgn aku. bukan pe kt tasik metropolitan 2 ptg2 salu penuh. jadi saya bagi sabri bawak kete ku. Nasib baik sabri bawak ok..rasa selamat lak..huhu! otw 2 pegi amek anip lak. mau naik kete ku juga. Den b'tolak..yee~ meet kete faseh kt petronas taman melati. mereka suda tunggu ka
mi di situ lorh. disbbkn sabri n anip x penah lg pegi tasik 2 aku la sbg p'nunjuk arah.

setelah sampai..fuh! penuh gle org..ada ke parking kosong? puas gk kami cari parking. faseh n fakrul (kot* xingat lak nama dy) suda dapat parking. waa~ kami belum dapat lagi. Den decide msk kwsn parking dalam 2. punya cari..de 1 pasangan couple nk balik da. Pergh! x ley bla gle mamat 2..bajet hensem r. da tau ktrg nak masuk parking dy bleh lak dy isap rokok dlu.bajet macho r. yampah tol!!! ngrr~ ok den park kete. pegi cari dayah n mereka yg lain kt taman. duyai melilau gk mata m'cari. akhirnya a
ku fedup msg dayah "ko ktne?".."tasik" ok! cari kt tasik.

den pe lagi...main layang2 la. huu~ tp saya tengok saja. x reti la nk main. suda lama x main benda alah 2. last time sek ren kot. 2pn layang2 buatan sendiri..ngee~ :) haha! hampir sejam gk kot m'cuba utk naikkn layang2 2 akhirnya x berjaya gk. k'sedihan di situ wlpn x main pn..hee~ :p nga bosan 2 aku ajak sabri beli air. wee~ sabri blanja air..hepi2. haha bwekk~ :p da beli 2 pegi blek kt mereka. nampak lg usaha mereka utk naikkn layang2 tp tetap gagal..wuu~ so pe lg aktiviti snap gambar la..haha n borak2 :))

suda fedup sume decide mau blek. lgpn hampir maghrib. tp dayah lak ajak g makan kt NZ. wow! dr wangsa walk ke kepong. den pegi blek ke wangsa maju. Dekat!!!! tol p'jalan
an..hak3 :p den tbe2 dayah ckp "jom aku mau kenalkn s'seorang kt korang" erk! siapakah dia? bf dayah ke? tut* m'jadi p'soalan..haha ;p sampai di NZ kami pun terus order makanan. sabri n anip g solat dlu kat surau NZ 2. erk! saya?? alamak surau de 1 je ke..xkn kne share dgn laki. xnk la!! den pegi carefour dgn dayah utk solat. wuu~ penat uh jalan dgn dayah. gle laju ko jalan! tp xpe suda bese..mmg dayah jenis jalan laju. selesai solat pegi blek NZ. wee~ makanan suda sampai. haha! pe lg makan la..x kira saya suda lapar..ngee~ si dayah lak x habis2 dgn si 'dia' 2. suruh dtg NZ gk. mamat 2 lak ley lak t'sesat sampai jusco. dayah n sabri pinjam kete ku g amek mamat 2. duyai! cian gk kt mamat 2 kne buli dgn dayah. da la dr ampang pkul 10 kne msk keje. sggup gk dy dtg. den dating la mereka b'2 jap. lama gk dorang date..bese la 1st time jumpa. tp pe yg penting 'dayah!! makanan ko ni sape nk habiskn' huu~ da agk..suda bese dgn perangai dayah.

den sabri decide nk bayar je terus. makanan dayah? bungkuskn je..haha. wee~ hepi t'serlah di situ. sabri blanja kami sume..thanks sabri blanja makan..ngeh3 :p pas bayar sume hantar sabri blek rumah dlu. den anip lak. dayah kne r last skli..rumah dekat je dgn rumah aku. sblm sampai rumah 2 minta tolong dayah belikn tpup sb saya tunggu kt kete saja. yeah! suda de tpup :)...tp...sampai saja di rumah


"dayah!!! knp ko belikn aku tptup maxis?? aku guna celcom la sayang oi!!!"
k'sedihan di situ..waa~


den on9..bukak fb sume. gtw dayah pasal tpup ni. huu~ aku bg je tpup maxis 2 kt sabri..sok sabri ganti blek belikn tpup celcom utk aku..thanks again to sabri..ngee~

-TAMAT cerita-



dayah: member ku sejak kecil lg

sabri: kawan sek ren dlu a.k.a classmate


anip: kawan sek ren gk kot..x bape kenal sgt kenal gitu2 je
fasehah: kawan baru kenal
de lgi kawan baru yg lain tp x borak pn dgn dorang..saya segan



erk nape aku agk skema ek guna 'saya'..xpela ikut suke aku la nk guna pe pn..ngee~

sila like yea :D

kenapa dgn diriku??

jam 4:15 a.m


waa~ malam ni aku xdpt tido
ni sume kucing aku punya pasal..
ggu aku nk tido..

gemok! klu x ggu akk xley ke..
akk mau tido la!!

huh! susu pn sama je..
tanpa ku sedar susu tido atas perut aku..
patut la berat semacam je..


n skg sampai ngantuk aku da hilang..
:((

sila like yea :D

dugaan tol!!

maaf sy update blog ni lambat tp xkire mau story gk


wah peritnye hidup tanpa air. UiTM xde air seyh slame 3 air. cm kt SAMER dlu je. malah agi teruk kot dr kt SAMER dlu. duyai dugaan tol.
ok story b'mula pd tarikh 3 feb 2010. dlm kol 5 lebih ptg. aku t'dgr senior level aku jerit xde air. huh tensennye yesal lak nk g mandi awal2. tp alhamdulillah aku sempat amek wuduk utk solat asar. den msg member kt THO. mau g blik dy pinjam barang mandi. mau mandi kt THO lorh..nasib baik kt sne de air. hari jumaat 2 lak nga keadaan xde air. tibe2 elekrit lak xde..duyai btambahnye dugaan.
den ari sabtu 2 keadaan pulih spt biasa..yeah~ da de air n elekrit..bahagia :))

ok itu story smgu yg lepas..

ptg 9 feb..mslh b'ulang balik. air xde ag.. waa~ xsukenye. asal salu de mslh ni. sgt benci!! mula2 pg 2 DO de air agi. THO lak yg strt xde air dlu. den slps 2 1 UiTM xde air. wah sungguh perit!! lecturer pn byk g cri air kt luar utk solat. gle la kn..sampai cm2 skali xde air kt u. fuh teruk2..
den dgr cite 3 ari akn xde air..duyai gle la. mmg keadaan huru-hara r. penat seyh tiap kli nk mndi kne tadah n angkut air. sakit uh bahu,pinggang..plus lenguh 1 badan:(( disbbkn xtahan dugaan tu
(hei korunk x m'rase pe yg aku...so senyap!)
aku pn pakat gan ama mau blek rbu malam. den pg rabu 2 ktrg g machang tukar tiket..plus mandi kt machang gk. group nia agi best mandi kt jeram terus..ponteng kelas. haha..den nia n nana pn nk follow skli tukar tiket. wee~ btambah member agi.
pas tukar tiket 2..hana lak ajak g uma makcik dy kt machang. tumpang mandi kt sne..huu ringan 1 beban ckit. ikutkn ktrg nk mandi kt masjid je. huhu dugaan2..


kls ari kamis?? erk t'pakse r x g..maaf lecturer2 kuh..huu~


malam 2 bas ktrg 10.30..huu xsbrnye la nk blek. nk mandi puas2 kt uma. haha cm da bpe tahun x mandi je:P nasib baik la bas xlewat sampai..tp cmne pn still gerak lambat sb de mslh ckit. gle roler-coster la driver 2 bwk. cepat tol sampai kl. tp best gk..mmg xsbr nk sampai uma pn. huu~ sampai je uma..sambung tido jp..den bangun MANDI!! wee~ bahagianye hidup dpt mandi puas2..haha


pe yg ingin aku cite kt sni ialah aku tensen tol hidup tanpa air kt u!!! knp stiap sem de je masalah air kt UiTM? tangki rosak la,paip bocor la..argh tensen lak ble m'mikirkn..

sila like yea :D

cinta vs suka

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.


Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.


Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.

fikirkanlah bersama-sama siapa yang anda cinta??



sila like yea :D

Andai Cinta Hendak DiBeri

sbentar td aku layan iluvislam.com..dan t'tarik dgn 1 artikel ni...

www.iLuvislam.com
oleh : putrauthmaniah


Kasih manusia sering bermusim, sayang manusia tiada abadi. Kasih Tuhan tiada bertepi, sayang Tuhan janjiNya pasti". Itulah sedikit dari bait2 lagu Raihan. Lantaran kasih manusia yg sering bermusim dan sayangnya yg tak kekal lama, kita perlu sentiasa berwaspada terutamanya dlm memilih pasangan. Andainya sikit drpd cinta itu hendak diberi pada seseorang yg boleh digelar suami, pilihlah seorang lelaki yang :

1-Kuat agamanya. Biar sibuk macamana, solat fardu tetap terpelihara. Utamakanlah pemuda yg kuat pengamalan agamanya. Lihat saja Rasulullah menerima pinangan Saidina Ali buat puterinya Fatimah. Lantaran ketaqwaannya yg tinggi biarpun dia pemuda paling miskin.

2-Baik akhlaknya. Ketegasannya nyata tapi dia lembut dan bertolak-ansur hakikatnya. Sopan tutur kata gambaran peribadi dan hati yang mulia. Rasa hormatnya pada warga tua ketara.

3-Tegas mempertahankan maruah. Pernahkah dia menjengah ke tempat2 yang menjatuhkan kredibiliti dan maruahnya sebagai seorang Islam.

4-Amanah Jika dia pernah mengabaikan tugas yang diberi dengan sengaja ditambah pula salah guna kuasa, lupakan saja si dia.

5-Tidak boros. Dia bukanlah kedekut tapi tahu membelanjakan wang dengan bijaksana. Setiap nikmat yang ada dikongsi bersama mereka yang berhak.

6-Tidak liar matanya. Perhatikan apakah matanya kerap meliar ke arah perempuan lain yang lalu-lalang ketika berbicara. Jika ya jawabnya, dia bukanlah calon yang sesuai buat kamu.

7-Terbatas pergaulan. Sebagai lelaki dia tahu dia tak mudah jadi fitnah orang, tapi dia tak amalkan cara hidup bebas.

8-Rakan pergaulannya. Rakan2 pergaulannya adalah mereka yang sepertinya.

9-Bertanggungjawab. Rasa tanggungjawabnya dapat diukur kepada sejauh mana dia memperuntukkan dirinya utk parents dan ahli familynya. Jika parentsnya hidup melarat sedang dia hidup hebat, nyata dia tak bertanggungjawab

10-Tenang wajah. Apa yg tersimpan dalam sanubari kadang2 terpancar pd air muka. Wajahnya tenang, setenang sewaktu dia bercakap dan bertindak. Berbahagialah kamu jika diintai calon yang demikian sifatnya...



aku sering tertanya..dapatkah aku seorang calon spt ni? yg dpt membimbing aku ke arah kehidupan yg sebenar. jika ditakdirkn aku d'kurniakn lelaki spt ni..layakkah diriku utk dirinya??
semua jwpn ni..terletak di tangan Tuhan.
Dia yg Maha Mengetahui..
dan aku sbg hamba..hanya berdoa agar ditemukn jodoh yg baik buat diriku..

sila like yea :D