cuti kian berakhir

ouh tidak!!
2 jan suda kne daftar kolej lorh..
semangat nk blaja 2 mmg de tp semangat nk kemas barang..
argh!!! malasnye

pe yg aku wat ek sepanjang cuti sem ni??

haha!
cuti sem kali ni aku jd kakak mithali uh..pd 3 ekor 'adik angkat' aku kt uma ni
belang,gemok n susu
(nama kucing aku uh)
tugas harian ku byk d'habiskn utk drg..
bgn pg2 1st skli kne buang saguhati dr drg.. taik lorh!!!
den bg mkn..klu mknn abes 1 hal lak g kdai smate2 beli mknn drg..
plg aku yirap drg suka sepahkn uma!!!
pnt uh aku lipat baju..susun bagaikn klcc..skli
Damm! 11 sept blaku..
argh yirapnye aku!!!! x psl2 sekor2 kne pukul pale gan aku..haha!
(ops pukul plahan2 je ek)


Belang
1st day ak start cuti da kena berkongsi katil gan drg..
ag2 si belang demam panas..seminggu uh x makan..
disebabkn risau..aku n mak aku bwk dia g klinik..
hah! amek ko kne RM68..
duyai sayang punya psl sggup kn jela..
mmg agk demand r gk si belang ni..ag2 soal makanan
kampung tol!
nk mkn nsi n lauk ayam,ikan or daging..
whiskes yg mentah 2pn xnk mkn..x psl2 kne goreng ayam utk dia uh!
sbr jela..

Gemok
haha! nme dia gemok sbb mse kcik2 dlu dia sgt gemuk..
x psl2 ktrg pggil dia gemok..hak3
mrupakn sekor kucing betina tp xde rupe cm betina pn..
ganas yg amat!
(ops tyme ni keliru gan jantina si gemok rupanya gemok ni jantan..haha)
bab makanan lak..x agk crewet cm belang..
klu si belang suka ayam tp gemok ni kurenk ckit..
ikan? kdg2 je makan..
tp klu da tol2 lapar..redah je pape

hobi dia adalah suka m'gacau aku tido!!!
penat uh layan krenah dia..
tiap2 mlm mesti tido aku x lena gara2 dia..
memekak dpn bilik aku..den nth cmne dia ley croboh masuk..
klu gemok 2 ttp gemok..kuat gk dia tolak pintu bilik aku..
antara sbb2 dia kacau aku:

1) Lapar : klu sbb ni ley tahan agi..bwk la dia turun bawah bg mknn. kdg2 wat kn dia susu..
cilok serbuk susu adik aku..haha

2) Ajak main : argh!! alsn ni amt m'yirapkn aku. "akk nk tido la gemok!!" tp d'sbbkn sayang.
layan la jap..dlm keadaan m'cangkung amek le tali bg dia kejar. pas penat
main bru la aku ley tido gan tenteram..('adk' punye psl)

3) Kejut semayang : huu! alsn ni aku suka sgt..byk kali uh dia kejut aku suh solat subuh.
bukan aku je..mak n ayah aku skli. penah skli dia kejut mak aku smyg
subuh. klu dia x kejut alamatnya 1 uma t'lajak subuh. ni yg sayang gemok
ni..haha

Susu
susu?? ops ni bkan susu utk d'minum ek..
ktrg pggil dia susu sbb bulu dia oren kesusuan ckit..
mak ak yg bg nama ni..huhu!
kuno gk nama2 'adk angkat' aku ni..haha!
susu ni x byk ragam..
sgt aktif bermain...mmg 2 hobinya
soal makan? bg je pape..pasti akn makan..
x byk songgeh..



hobi 3 beradik ni..mereka suka sgt m'bawa lipas kt dlm uma aku
lipas 2 bukan dr dlm uma aku ek..
xtau r dr mana drg dpt..
tiap2 hari de je lips yg drg bwk blek..
da tmbh 1 tugas khas aku kutip bangkai2 lipas ni..
motif drg hanya m'nunjukkn bakat m'nangkap n bermain gan lipas depan ktrg sume..
hei! sabar jela..

cuti ku mmg dipenuhi oleh aktvti2 m'jaga kebajikan drg..
bru2 ni kaki gemok bengkak sbb kne langgar gan ayh aku..
ayh aku x pasan gemok main kt luar..
sedih gk tgk keadaan gemok..t'hinjit2 jalan
mgu 2 lak spptnye aku blek kg..
tp d'sbbkn gemok sakit aku x ikut blek kg..
dok uma jaga gemok n plg penting bwk g klinik..
da 2 kli aku g klinik haiwan 2..adeh!
bwk belang ok ag x byk ragam..
tp gemok!! ya Allah ganas gle..
smpaikn tangan doktor pn kne gigit..
xde rupe betina lgsg..huh!

tp camne pn drg...aku tetap sayang drg wlpn salu yusahkn aku..haha!

p/s: gmbr mrke akn d'upload xlame ag






sila like yea :D

laptop baru uh



wee~
hepi sgt..
dpt laptop bru uh..

thanks abah bg akk hadi
ah laptop ni..
sem dpn akk kn cube dpt dekan agi..

huu!

bertambah aku nk stdy sem dpn..

setelah puas survey laptop akhirnya decide utk beli jenama DELL..
huh! peduli pe org kata dell x berkualiti..
lantak korunk r..
cm hebat je korunk nk cipta laptop sndri..
:P


atas bantuan abg..
DELL Ins
piron 14


menjadi pilihan..
tp warna yg aku nk xde st
ok agi..
disebabkn next week suda blek uitm..
terpaksa la trme je warna hitam..
tp ok lorh.
.
berkilat uh..
smart gle..
huhu!

paling best gune windows 7 home premium
hee~





sila like yea :D

apa itu kasih sayang?


Pada suatu pagi di satu sekolah menengah,
ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar.
Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.

Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:-


Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?


Cikgu : Oh, awak nak tahu ke? Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.


Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?


Cikgu :Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga.
Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput
di depan kamu,pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi
walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik
yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.


Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.



Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput
yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.


Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?


Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput
yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik.
Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik
maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik
tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang ,
saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang
di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh
ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.


Cikgu: Ya, itulah jawapannya.


Love Myspace Comments


Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang,
janganlah k
ita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu.
Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya.
Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap
dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang.
Jika kita
berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu,
kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut
walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut.
Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik
dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi

yang cantik
dan baik seperti rumput tadi.



Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas...




sila like yea :D

Maal Hijrah

ari ni suda masuk taun baru dlm islam..
selamat maal hijrah sume ^^

hrp taun baru ini membawa kepada kebaikan..

erm..aku harap taun ini
segala kesedihan yg aku alami dpt aku lupakn..

haha!
taun baru..cite baru ah
harap2 r dpt lupakn sume yg penah t'jadi..
biar luaran n dalaman aku ceria..

peace ^_^v


sila like yea :D

luahan kuh

Aku hanya seorang insan biasa ,
yang ingin disayangi dan menyayangi ,
yang ingin dicintai dan mencintai ,


Argh peritnya hidup ini ,
inginku hilangkan kelukaan dihati ini ,
namun aku tidak terdaya ,
betul kata orang "luka di luaran dapat diubati ttpi luka dihati amat payah untuk diubati" ,

sampai bila aku harus begini? ,

sampai bila aku harus bertahan? ,
sampai bila diriku harus dihimpit kesedihan? ,
mungkin dengan kepulangan dia ke sisi dapat melenyapkan kelukaan ini ,

akan ttpi aku selalu terfikir ,
perlukah diriku buat dirinya? ,
argh pelbagai persoalan bermain difikiranku ,

tentu skali dia tidak menghiraukan diriku lagi ,

kerna aku bukanlah istimewa buat dirinya ,
aku pasrah..


sila like yea :D

sahabat


Sahabatku,

Masihkah kalian ingat saat-saat awal kita semua melangkah ke persekolahan. Kita bagaikan orang asing terhadap satu sama lain. Mungkin hanya satu dua senyuman sahaja yang kita kenal. Yang lainnya mengundang pelbagai intrepetasi dalam minda.


Siapakah dia?

Poyonya dia!

Nampak sombong!

Macam kerek!

Inginku tegur, tapi segan.


Akan tetapi, semakin lama semakin banyak yang kita kenali. Dari keseorangan kita berdua, dari berdua kita berkumpulan dan dari berkumpulan kita bina satu jalinan ukhwah yang cukup mantap sekali.


Ingatkah kalian betapa batch-batch lain memuji-muji keutuhan ukhwah di antara kita? Ingatkah kalian betapa mereka cemburu dengan kejituan semangat kita dalam melakukan segala kerja yang diamanahkan kepada kita?


Masa terluang kita dipenuhi dengan pengisian untuk merapatkan lagi ukhwah kita. Kita bergurau senda,bermain bersama,menuntut ilmu dan pelbagai lagi. Suka-duka kita berkongsi bersama. Kita saling membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh sahabat-sahabat kita.


Pelbagai kenangan kita corakkan bersama. Inginku ulangi semua perkara itu. Namun apa kan daya. Kita semua mempunyai hala tuju masing-masing bagi mengejar cita-cita dan impian.


Inginku luahkan betapa rindunya aku pada sahabat-sahabatku. Tanpa mereka tidak lengkaplah kehidupanku.


Aku bersyukur kerana dikurniakan sahabat seperti mereka. Aku berharap semoga persahabatan kita diredhai dan diberkati oleh Allah s.w.t


Dan aku berharap kita dapat bersua kembali suatu hari nanti.




sila like yea :D

result!!

10 Disember 2009

uh! balik saja dr reunion..
pas gembira jumpa kwn2 lama..
snap2 gambar..
perasaan cuak pulak menjelma..
adeh!
odwy balik tuh member ahmed gtw..
result suda kua!!

oh tidak!!
diriku mula mengigil..
bagaimana result kuh??
DL agi ke?
pelbagai soalan bermain di fikiran..

sampai je uma..
aku terus on9..
adeh!
jem la plak istudent ni..
sume sebok nk check result..
hampir sejam lebih aku m'cuba..
akhirnye berjaya jugak masuk..

yahuuuuu!!!
gembira sgt..
pe yg aku target btol2 tercapai..
syukur sgt3 dgn rezeki Tuhan berikn..
wahaha!
meloncat aku tgk result kuh ini..
sgguh tidak sangka..
aku ase aku kurang sedia exam lalu..
tp x sangka..
konon bajet2 kuh tercapai..


I GOT 3.71!!!!

tp CGPA kuh kurang dr i2..
sem 2 aku kecundang sdikit..
tp xpela..

ATYN!!
U CAN DO IT LAH!!
REMEMBER UR AIM GET OVERALL 3.7 ABOVE WHEN UR GRAD..
REMEMBER THAT!!!

wee~
happy gle..
10 Disember 2009! adalah hari paling mengembirakn..
haha!
^^

sila like yea :D

mini reunion skwm02


wah!

akhirnye dpt jugak jumpe kwn2 sek ren dlu..
hampir 7 taun kam
i berpisah..
tp hanya 9 org saje yg datang..
yg lain sume de hal..
sedih2..

klu ramai yg datang tentu lgi best..
sangat rindu uh sama mereka..


berterima kasih jugak pd facebook..
krn disitulah kami dpt berhubung balik..
hepi bangat dpt jump
e mereka..
wlpn hanya di faceboo
k..

hrp next reunion..
dpt jumpe dgn ramai lgi..
mesti de yg da x hampir kenal..
kene bkk blek majalah sekol
ah gawatnya..
hahaha!
^^


mini reunion ni berlangsung di taman klcc..
kami hanya borak2,jalan2 n paling penting..
snap gambar uh!


pstt~: sedang menunggu gambar dr kamera kym

sila like yea :D