cuti kian berakhir

ouh tidak!!
2 jan suda kne daftar kolej lorh..
semangat nk blaja 2 mmg de tp semangat nk kemas barang..
argh!!! malasnye

pe yg aku wat ek sepanjang cuti sem ni??

haha!
cuti sem kali ni aku jd kakak mithali uh..pd 3 ekor 'adik angkat' aku kt uma ni
belang,gemok n susu
(nama kucing aku uh)
tugas harian ku byk d'habiskn utk drg..
bgn pg2 1st skli kne buang saguhati dr drg.. taik lorh!!!
den bg mkn..klu mknn abes 1 hal lak g kdai smate2 beli mknn drg..
plg aku yirap drg suka sepahkn uma!!!
pnt uh aku lipat baju..susun bagaikn klcc..skli
Damm! 11 sept blaku..
argh yirapnye aku!!!! x psl2 sekor2 kne pukul pale gan aku..haha!
(ops pukul plahan2 je ek)


Belang
1st day ak start cuti da kena berkongsi katil gan drg..
ag2 si belang demam panas..seminggu uh x makan..
disebabkn risau..aku n mak aku bwk dia g klinik..
hah! amek ko kne RM68..
duyai sayang punya psl sggup kn jela..
mmg agk demand r gk si belang ni..ag2 soal makanan
kampung tol!
nk mkn nsi n lauk ayam,ikan or daging..
whiskes yg mentah 2pn xnk mkn..x psl2 kne goreng ayam utk dia uh!
sbr jela..

Gemok
haha! nme dia gemok sbb mse kcik2 dlu dia sgt gemuk..
x psl2 ktrg pggil dia gemok..hak3
mrupakn sekor kucing betina tp xde rupe cm betina pn..
ganas yg amat!
(ops tyme ni keliru gan jantina si gemok rupanya gemok ni jantan..haha)
bab makanan lak..x agk crewet cm belang..
klu si belang suka ayam tp gemok ni kurenk ckit..
ikan? kdg2 je makan..
tp klu da tol2 lapar..redah je pape

hobi dia adalah suka m'gacau aku tido!!!
penat uh layan krenah dia..
tiap2 mlm mesti tido aku x lena gara2 dia..
memekak dpn bilik aku..den nth cmne dia ley croboh masuk..
klu gemok 2 ttp gemok..kuat gk dia tolak pintu bilik aku..
antara sbb2 dia kacau aku:

1) Lapar : klu sbb ni ley tahan agi..bwk la dia turun bawah bg mknn. kdg2 wat kn dia susu..
cilok serbuk susu adik aku..haha

2) Ajak main : argh!! alsn ni amt m'yirapkn aku. "akk nk tido la gemok!!" tp d'sbbkn sayang.
layan la jap..dlm keadaan m'cangkung amek le tali bg dia kejar. pas penat
main bru la aku ley tido gan tenteram..('adk' punye psl)

3) Kejut semayang : huu! alsn ni aku suka sgt..byk kali uh dia kejut aku suh solat subuh.
bukan aku je..mak n ayah aku skli. penah skli dia kejut mak aku smyg
subuh. klu dia x kejut alamatnya 1 uma t'lajak subuh. ni yg sayang gemok
ni..haha

Susu
susu?? ops ni bkan susu utk d'minum ek..
ktrg pggil dia susu sbb bulu dia oren kesusuan ckit..
mak ak yg bg nama ni..huhu!
kuno gk nama2 'adk angkat' aku ni..haha!
susu ni x byk ragam..
sgt aktif bermain...mmg 2 hobinya
soal makan? bg je pape..pasti akn makan..
x byk songgeh..



hobi 3 beradik ni..mereka suka sgt m'bawa lipas kt dlm uma aku
lipas 2 bukan dr dlm uma aku ek..
xtau r dr mana drg dpt..
tiap2 hari de je lips yg drg bwk blek..
da tmbh 1 tugas khas aku kutip bangkai2 lipas ni..
motif drg hanya m'nunjukkn bakat m'nangkap n bermain gan lipas depan ktrg sume..
hei! sabar jela..

cuti ku mmg dipenuhi oleh aktvti2 m'jaga kebajikan drg..
bru2 ni kaki gemok bengkak sbb kne langgar gan ayh aku..
ayh aku x pasan gemok main kt luar..
sedih gk tgk keadaan gemok..t'hinjit2 jalan
mgu 2 lak spptnye aku blek kg..
tp d'sbbkn gemok sakit aku x ikut blek kg..
dok uma jaga gemok n plg penting bwk g klinik..
da 2 kli aku g klinik haiwan 2..adeh!
bwk belang ok ag x byk ragam..
tp gemok!! ya Allah ganas gle..
smpaikn tangan doktor pn kne gigit..
xde rupe betina lgsg..huh!

tp camne pn drg...aku tetap sayang drg wlpn salu yusahkn aku..haha!

p/s: gmbr mrke akn d'upload xlame ag






sila like yea :D

laptop baru uh



wee~
hepi sgt..
dpt laptop bru uh..

thanks abah bg akk hadi
ah laptop ni..
sem dpn akk kn cube dpt dekan agi..

huu!

bertambah aku nk stdy sem dpn..

setelah puas survey laptop akhirnya decide utk beli jenama DELL..
huh! peduli pe org kata dell x berkualiti..
lantak korunk r..
cm hebat je korunk nk cipta laptop sndri..
:P


atas bantuan abg..
DELL Ins
piron 14


menjadi pilihan..
tp warna yg aku nk xde st
ok agi..
disebabkn next week suda blek uitm..
terpaksa la trme je warna hitam..
tp ok lorh.
.
berkilat uh..
smart gle..
huhu!

paling best gune windows 7 home premium
hee~





sila like yea :D

apa itu kasih sayang?


Pada suatu pagi di satu sekolah menengah,
ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar.
Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.

Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:-


Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?


Cikgu : Oh, awak nak tahu ke? Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.


Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?


Cikgu :Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga.
Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput
di depan kamu,pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi
walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik
yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.


Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.



Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput
yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.


Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?


Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput
yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik.
Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik
maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik
tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang ,
saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang
di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh
ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.


Cikgu: Ya, itulah jawapannya.


Love Myspace Comments


Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang,
janganlah k
ita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu.
Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya.
Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap
dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang.
Jika kita
berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu,
kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut
walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut.
Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik
dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi

yang cantik
dan baik seperti rumput tadi.



Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas...




sila like yea :D

Maal Hijrah

ari ni suda masuk taun baru dlm islam..
selamat maal hijrah sume ^^

hrp taun baru ini membawa kepada kebaikan..

erm..aku harap taun ini
segala kesedihan yg aku alami dpt aku lupakn..

haha!
taun baru..cite baru ah
harap2 r dpt lupakn sume yg penah t'jadi..
biar luaran n dalaman aku ceria..

peace ^_^v


sila like yea :D

luahan kuh

Aku hanya seorang insan biasa ,
yang ingin disayangi dan menyayangi ,
yang ingin dicintai dan mencintai ,


Argh peritnya hidup ini ,
inginku hilangkan kelukaan dihati ini ,
namun aku tidak terdaya ,
betul kata orang "luka di luaran dapat diubati ttpi luka dihati amat payah untuk diubati" ,

sampai bila aku harus begini? ,

sampai bila aku harus bertahan? ,
sampai bila diriku harus dihimpit kesedihan? ,
mungkin dengan kepulangan dia ke sisi dapat melenyapkan kelukaan ini ,

akan ttpi aku selalu terfikir ,
perlukah diriku buat dirinya? ,
argh pelbagai persoalan bermain difikiranku ,

tentu skali dia tidak menghiraukan diriku lagi ,

kerna aku bukanlah istimewa buat dirinya ,
aku pasrah..


sila like yea :D

sahabat


Sahabatku,

Masihkah kalian ingat saat-saat awal kita semua melangkah ke persekolahan. Kita bagaikan orang asing terhadap satu sama lain. Mungkin hanya satu dua senyuman sahaja yang kita kenal. Yang lainnya mengundang pelbagai intrepetasi dalam minda.


Siapakah dia?

Poyonya dia!

Nampak sombong!

Macam kerek!

Inginku tegur, tapi segan.


Akan tetapi, semakin lama semakin banyak yang kita kenali. Dari keseorangan kita berdua, dari berdua kita berkumpulan dan dari berkumpulan kita bina satu jalinan ukhwah yang cukup mantap sekali.


Ingatkah kalian betapa batch-batch lain memuji-muji keutuhan ukhwah di antara kita? Ingatkah kalian betapa mereka cemburu dengan kejituan semangat kita dalam melakukan segala kerja yang diamanahkan kepada kita?


Masa terluang kita dipenuhi dengan pengisian untuk merapatkan lagi ukhwah kita. Kita bergurau senda,bermain bersama,menuntut ilmu dan pelbagai lagi. Suka-duka kita berkongsi bersama. Kita saling membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh sahabat-sahabat kita.


Pelbagai kenangan kita corakkan bersama. Inginku ulangi semua perkara itu. Namun apa kan daya. Kita semua mempunyai hala tuju masing-masing bagi mengejar cita-cita dan impian.


Inginku luahkan betapa rindunya aku pada sahabat-sahabatku. Tanpa mereka tidak lengkaplah kehidupanku.


Aku bersyukur kerana dikurniakan sahabat seperti mereka. Aku berharap semoga persahabatan kita diredhai dan diberkati oleh Allah s.w.t


Dan aku berharap kita dapat bersua kembali suatu hari nanti.




sila like yea :D

result!!

10 Disember 2009

uh! balik saja dr reunion..
pas gembira jumpa kwn2 lama..
snap2 gambar..
perasaan cuak pulak menjelma..
adeh!
odwy balik tuh member ahmed gtw..
result suda kua!!

oh tidak!!
diriku mula mengigil..
bagaimana result kuh??
DL agi ke?
pelbagai soalan bermain di fikiran..

sampai je uma..
aku terus on9..
adeh!
jem la plak istudent ni..
sume sebok nk check result..
hampir sejam lebih aku m'cuba..
akhirnye berjaya jugak masuk..

yahuuuuu!!!
gembira sgt..
pe yg aku target btol2 tercapai..
syukur sgt3 dgn rezeki Tuhan berikn..
wahaha!
meloncat aku tgk result kuh ini..
sgguh tidak sangka..
aku ase aku kurang sedia exam lalu..
tp x sangka..
konon bajet2 kuh tercapai..


I GOT 3.71!!!!

tp CGPA kuh kurang dr i2..
sem 2 aku kecundang sdikit..
tp xpela..

ATYN!!
U CAN DO IT LAH!!
REMEMBER UR AIM GET OVERALL 3.7 ABOVE WHEN UR GRAD..
REMEMBER THAT!!!

wee~
happy gle..
10 Disember 2009! adalah hari paling mengembirakn..
haha!
^^

sila like yea :D

mini reunion skwm02


wah!

akhirnye dpt jugak jumpe kwn2 sek ren dlu..
hampir 7 taun kam
i berpisah..
tp hanya 9 org saje yg datang..
yg lain sume de hal..
sedih2..

klu ramai yg datang tentu lgi best..
sangat rindu uh sama mereka..


berterima kasih jugak pd facebook..
krn disitulah kami dpt berhubung balik..
hepi bangat dpt jump
e mereka..
wlpn hanya di faceboo
k..

hrp next reunion..
dpt jumpe dgn ramai lgi..
mesti de yg da x hampir kenal..
kene bkk blek majalah sekol
ah gawatnya..
hahaha!
^^


mini reunion ni berlangsung di taman klcc..
kami hanya borak2,jalan2 n paling penting..
snap gambar uh!


pstt~: sedang menunggu gambar dr kamera kym

sila like yea :D

catat rekod

waa~
arini aku catat rekod..
x penah dlm hidup dt
g awl g library..
hak3..
org 1st seyh yg dtg..
pelajar
excellent ni..
haha!
pasan lebih..wee~ :p

sebenarnya nk berebut meja yg dekat gan plag..
ley on9 lame2..
2 la tujuan aku dtg awal..
tp x sangka jd org 1st tuk arini (je)..
hahaha!


tenangnye stdy kt library..
x ramai org..best2!!
ramai dak blek uma kot..
huu! bestnye dorang ley bukak pose gan family..
waa~ ble nk 16/9 ni..
x sabar nk blek...huu!
sedih2..dugaan stdy "ter
lalu dkt gan uma ni"..
:p


okeh la mau fokus wat cover letter tuk interview lak..
ergh asek wat kje mgt je..
nek bosan lak..huu!
mandarin pn de kje gk..adeh! pnt~
ok daa~

sila like yea :D

anggota family kuh bertambah

huhu!
uma aku skg ni da makin meriah..
comel bangat me
reka ni..wee~


hee! aku
mula pasan mase call cot..
pelik je tgk kt pintu uma aku ni..
dum* d
um*
pe la bising
sgt kt luar 2..
pas2 tgk kt tingkap..kayu kt tepi dinding 2 jatuh..
hei musykil tol aku..
aku pn ckp la kt cot..
"cot nnt aku call ko blek..kucing kt uma aku ni da jatuhkn kayu kt uma aku"
haha! gelak besar cot..


aku bukak je pintu..
wah!!! comeln
ye anak2 kucing ni..
5 ekor sumenye..
3 wane oren..3 wane hitam kelabu..
yg comelnye wane oren ni..mata dorunk wane biru..cute bangat
aku pn pe ag..main la gan dorunk..
da la aku ni selsema..
ops! bukan selsema babi ek..
harap2 aku d'jau
hkn drpd 'babi' 2..

mak aku gtw..anak2 kucing 2 sume bg nme smpne pemain bola..
adik aku la yg bg name 2..
dy mmg mnt gile bola..
beckham,ronaldo,limpard..pe nth agi..
aku xtau..huhu!
papepn hepi sgt de anak2 ku
cing kt uma ni..
t'hibur lak t
gk drg..



sila like yea :D

kelupaan yg melanda diriku

napelah aku ley lupe..
hurm ari ni (27/7/09)..2 perkara yg lupe ttg ari ni

1st : malam semalam da t'niat nk pose sunat ari ni..
tp juz t'pkr cm2..
last2 aku t'lupe nk sahur..
bangun je tdo..gosok gigi sume aku terus melantak durian..
haha!
ni sume x tahan bau durian pye psal la..(
erk! durian lak jd mangsa)
aku pun terus gi dapur kopek sbiji durian..
abes r sbiji durian 2 aku sapu..
haha! kire cm bekpes durian lorh..
da abes makan 2..
baru la t'igt yg diri ni de t'niat nk pose..
aduh! cmne r ley lupe..
mmg klu kte xsngaje d'aggp pose kte 2 sah agi..
tp mslhnye da 1 biji durian aku melantak..
so aku decide la tuk batalkn je pose aku ni..
durian! durian!
aku agak gle ckit durian sejak musim dy ni..haha!


ni yg prtame..yg plg penting aku lupe ttg 1 hal ni..adeh!


2nd : dlm kol 4:26 aku dpt msg dr salah srg adik junior aku tyme kt skola dlu..
gtw s'srg wish bezday kt aku..
hah! bezday!!!!
bezday aku ke ari ni?? erk tol ke?
aku pn cepat2 call kawan aku tanye trkh ari ni dlm islam..
ya Allah! ari ni 5 sya'ban..
cmne aku ley lupe...bezday aku sndiri ley lupe..duyai!
pe ni? teruk gle aku ni..
ish3..2 la asek igt trkh omputih agi..trkh islam lupe..


tp x sangka..dy ley igt bezday aku dlm islam..
duyai! pe la aku ni..org len ley igt...tp aku sndiri ley lupe..
mse dpt msg 2 tharu sgt..
sejak kes ari 2..
aku pkrkn diri aku ni da x d'perlukan agi..
x mungkin la dy nk igt psl aku..
tp mmg tol2 x sgka la..
papepn thanks sgt3 4 da wish..
plg x sgka dy pose ari ni smpena bezday aku..tharu sgt..
dy nk bukak pose sme2 gan aku..
tp..
aku lak ley lpe yg ari ni de niat nk pose..da 2 siap melantak 1 biji durian agi..hurm!
sory yea dik..xdpt bukak pose sme2..akk lpe gle r..maafkn akk ek..
adeh! rse bsalah lak..


cmne la aku ley lpe 2 perkara ni??
mybe sbb tlalu byk bnde kot yg aku tgh pkr skg..
asgment?! huh! x yah cakap la..
da mcm bukit ilmu pn de gk..(
haha! di bukit ilmu adlh tmpt dimana uitmku berada)..
projek?! huh! 2x5 jela..
lakonan mandarin agi..duyai!
kne wat skrip agi..gnti allahyarhamah yasmin..
huhu!
sem ni aku mmg bz sgt..bz gan asgmt..waaa~ xley men2 sem ni..
kne kejar blek pointer..



p/s: kite sbg umat islam..igtla trkh islam kte sndri..2 la pgjrn yg aku dpt ari ni
:(


sila like yea :D

silat gayong

huu! klu dulu aku ceburkn diri dlm bidang sukan..
kt u ni..aku ceburkn diri aku dlm seni persilatan lak..
hehe! sje nk blaja cre protect diri sndiri..
xley la nk hrp kt bf je kn ut protect di
ri kte sbg wanita..huhu! wanita!!!

tp cmne pn aku xde lak aktif sgt silat ni..
sbb aku de mslh kesihatan ckit kot..
si 'Dia' pn asek ris
au je aku msk silat ni..
hee! hepi lak de org take ca
re sal aku..

tp pe yg best..sejak aku msk silat ni..
ahli silat sume cm da 1 family..
ktrg rpt antre 1 sme len..
huu! best..:)

paling aku suke klu de kne wat psembahan..hee!
meh la sme2 join seni silat ga
yong malaysia..
"gayong bergayut,kita bersahut"





sila like yea :D

laksa paling pelik

ni la 1st tyme aku jumpe laksa paling pelik penah aku jumpe..
duyai da la makanan aku..adeh!

kejadian ni berlaku di foodcourt a.k.a fc u aku..
cm bese smpai je fc..aku terus order makanan..
disebabkn aku ingin bajet..aku order jela laksa..
ni sume gara2 xdpt subsidi la..
merempat cri mak
anan..huhu!
sekbek la laksa kt fc ni sedap..
xpenah ag jmpe laksa yg sedap kt klantan ni..kt fc ni bley r tahan..

punya lme tgu..then tibe2 kakak gerai 2 dtg antar makanan kawan aku punye..
"nasi goreng n telur mata"
then kakak 2 ckp smthg kt ktrg..
aku xdgr sgt pe kakak 2 ckp..
yg aku dgr "x rebus agi", "goreng telur mata"..

aku bajet suh tkr menu cm kawan aku punye 2..
aku pn setuju jela..

tibe2 kakak 2 dtg bwk makanan..

ya Allah! bapak terkajut giler aku..
laksa + telur mata..

hahaha! bapak giler malu aku tyme 2 mnahan malu..
da la ramai org kt fc 2..
snior kt meja sblh aku bantai gelak je..
duyai! kakak gerai 2 wat lawak r..

aku cepat2 alihkn telur 2..
hahaha!
lawak2..pe la sengap sgt..
xde telur rebus 2 xyah la letak..
duyai!

xdpt aku lupekn...
laksa + telur mata= hahahaha!


sila like yea :D

rindu sgt3

tibe2 aku rase rindu sangattttt!!!!!!!!!
kat adik angkat aku kt uma..
cmne la dy skg ek?
ri 2 adik aku gtw adik angkat aku 2 sakit bhgian peha..
ni mesti sbb gado gan kwn..
hei! mmg hobi suke gado tol la dy ni..
my mom sapukn ubat gamat kt peha dy..
hahaha! giler manje tol adik angkat aku ni..

waaaa~ rindu kt adik!!!!!!

sila like yea :D

jiwa kacau

argh x tau nape gan aku skg ni..
aku rindu sgt kt seseorang..
seseorang yg aku sayang..
tp dy ingat ke kt aku? pasti x..
aku da dibuang ke tepi..
aku x dihiraukn..

x tau nk luahkn kt sape..
xde sape yg phm..
hanya Allah yg Maha Mengetahui..
aku pasrah!! aku redha!!
aku serahkn sumenye pd Allah..
biar Dia yg menentukannye..

sila like yea :D

cuti kian berakhir

hurm! cuti da nk abes..
kelantan? huh! malasnya nk blek sne..
tp knpe? ramai yg tertanya nape aku x bape suke blek klntn?
bukan aku x suke or benci...tp ntah la
kawan2 aku setakat ni ok la..
de yg kamceng..dak2 kelas pn ok je sume
tp ntah la..x tau nk jelaskn cmne..
hanya aku je yg tau pe yg terpendam..hurm!
tp pikir sal nk blaja..sabar jela
tujuan aku g sne..hanya utk tuntut ilmu..
aku xkn sia2 kn pluang ni..
bkn sng utk layakkn diri msk menara gading..huu! atyn chaiyok^_6

adeh! malasnya nk kemas brg sume..
kn best klu de 'amah' yg tlg kemaskn..haha! (pemalas gle aku ni..bwek;p)
paling x best..x dpt tgk harry potter..
nape la klntn xde wyg? x bestnya..
duyai terpaksa r cari cd nnt..(kesedihan)

td tgk jadual kelas..
oh tidak!!! padat gile kelas...
aiyak! sem 1 kls byk strt tghri..sem 2 byk strt pagi..
tp sem 3 byk kelas petang lak..
nek sewel aku..
ari ahad n isnin de 4 kelas s'ari..ouh ia sgt m'yewelkn aku nnt..
3 kelas pn da spruh nyawa tahan ngantuk n lapar..
ni kn 4 kelas..
sakit jiwe aku..


tidakk!!!!!



oleh:
atyn..
kat ruang tamu..
key ell..





sila like yea :D

bila rindu!! ape nk buat?

haaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nie tips2 untk kite semua ble kiter rindu kat seseorg!!!!
mungkin sbb:

1)die berada jauh dr kite!!..
2)kite sudah lamer berpish dgnnyer!!..
3)die xdpt sentiasa
bersama kite..
4)maybe sbb ada seseorg yg kite sgt2 suke kpdnya tnpe
disedarinya!!!..
5)cinta terhadapnya x berbalas!!
6)die telah dimil
iki org len!!
7)die telah tiada kat dunia nie!!
8)die ingin bersama kekasihnya!!
9)perhubungan tidak men
dapat restu!!
10)kite sdg kelahi dgnnyer.....


Tips Rindu 1!!!!
--GAMBAR--
=msti krg ader gmbar die kan??so,tgklah slalu tau gmbar 2!!
nak2 gmbar die time senyum!!sebab,ble tgk die senyum,konfem kite akn senang hti n akn gembire jgk!!so,hlglah rindu tu
ckit kan??

tp,kalu krg xde gmbar die,krg kne usahakanlah!!tmbah2,ble krg menaruh prasaan kpdnya!!ambiklah gmbar die kat friendster ke,myspace ke,tagged ke,kat blogs die ker!!
xper!!bukannya ambik pic die nak wat b
ende x elok kt die kan???
tul x??

tp,lebih elok,ble krg ambik gmbr die,bgthulah
kat die!!mner tau die x suke kn???
xpun,ble krg bgthu,msti die prasan kan yg ade sumting wrong!!hehehe...
klu die tnye nape?!!jd,krg mestilah ckp terus trg!!jgn sesekali menipunya ataupun wat ayt nak memikatnya!!!


tips untuk meluahkan isi hti??
senang jer!!krg tulis ape yg krg rase kat dlm hti!!sb,mase tu,hti yg sedang berkate2!!=)..
xyah gne otak untuk reker ayt!!!!
sb,ayt dr hati tu lebih ikhlas n sgt2
bermakne bg Dirinya!!!!


Tips Rindu 2!!!
--WALLPAPER--
ble da kapel,msti krg letak gmbar die sbgai wallpaper hp atau laptop kn??tul x??.....
mungkin 2 1 care untuk hilgkan rindu!!!

tp,bagi aku!!xsemes
tinya kot!!!

sbnrnya,krg kene wat wallpaper si die kat HATI krg tu tau!!!xsmstinya kat hp or laptp!!

sb,smua perasaan bermule dr hati kan??tul x???

jadi,kuatkanlah n kukuhkanlah ingatn krg kat die!!
bler beliau kuat dihati krg,brulah akn kekal tau!!hmmm....

Tips Rindu 3!!!
--cALL--
HAaaaaaaa,cal???nak call,msti kne ade krdt kan??hehehee....
biaselah 2!!kne wat pengorbananlah ckit!!!
kan adat tu!!
...=)

Pasal call nie pulak,x smstinya krg call,gtw kat die 'i rindu u lah' atau 'miss u so much lah'!!'!!!!xsmstinya tau!!!

cukuplah krg call die,bertnyekan kaba die,tnye tgh wat pe n borak ckit2 dgn die cukuplah!!..
bler krg call,tu dah sgt2 bererti bg dirinya n dgn x lgsg b'erti krg rindu kat die tau!!
msti die sgt2 mghargainya n bert
ambah syglah die kat krg!!!!

tp,mse da nak ptuskan pggilan tu,ckplah 'miss u' ckit!!!hehehehe....

brulah terase kat hati beliau!!n,xsmstinya si lelaki kne lakukannya tau!!

xslh si girl lakuknnya sb lelaki pun ade prasaan untuk dihargai n si girl,mstilah skali-skale menunjukkannya k!!!


Tips Rindu 4!!!
--SMS--
perkara nie mmg biase dilakukan!!tul x??..

mmglah,sb ini plg mudah kan??n,jimat lak tu!!hehehee...

so,ble rindu,krg msglah die,msg byk2
k!!msg jerr wlaupun die xbls,xpe sb,
itu menunjukkan krg ingin bersamenya n rindu kat die tau!!!

sme cm call jugak!!!msg pun,xsmstinyea msg yg kne gtw yg krg rindu die!!
tp,pandai2lah selitkan ayt2 yg menunjukkan krg rindu kat die!!!heheheee....


Tips Rindu 5!!!
--Date--
haaa,pasal date!!yg nie yg berat ckit tau!!kebiasaannya,ble kapel,slalu je jumpe kan???
stiap hari pun ade!!

tp,kapel cmtu,siyes xbest!!!sb,prassan rindu jd berkurangn!!!

sbnrnya,buat pgetahuan kog,prassan rindu ley me'guatkan atau m'gukuhkan lg perhubungn tau!!!!siyessss!!!!

jd,klu nak wat date,wat lah sebulan sekali ker k!!!
ble rindu,mst best jmpe!!n,msti byk perkare yg nak dibincgkan n diluahkan kn???
brulah die akn bertambah dan bertmbah syg kat krg nnti!!!

Hugs Myspace Comments



HAAA!!!nielah saje yg dpt aku kongsi dgn krg ble krg RINDU seseorg!!!!heheheee...

aku gtw jerr!!terserahlah krg nak cayer ker x!!!

k!!!!!!daaaaaaaaaaaa...........

oleh:
atyn..
kat bilik..
key ell..




sila like yea :D

adik angkat??

yuhu! kt dlm fmly En.Raif ni de anak angkat..
yup, anak angkat a.k.a adik angkat aku..
ouh x sangka de gk anak angkat dlm fmly aku ni..
hadirnya tanpa diundang..
scara tibe2 hadir ke uma aku ni..

pd mulanya ktrg x amk endah sgt..
tp da lama2 rse kcian lak..trime jela kehadiran 'anak angkat' ni..redha..huhu!


besenya pg2 'adk angkat' aku ni kua bermain..wktu tghri bru la reti nk blek uma..
yela da pnt main msti laparkn..
mula khdrn 'adk angkat' aku..ktrg bg je pe yg ktrg mkn..
klu lauk sedap..sedap gk la lauk utk dy..

tp klu lauk xcukup..yg de telur je..ktrg bg jela..
alhamdulillah 'adk angkat' aku ni x cerewet..
senang hati dpt 'adk angkat' yg baik cmni..ssh nk jumpe..
ble 'adk angkat' aku ni da kenyang..perangai ngade2 dy lak dtg..

nk suh yuyus(belai) dy..
hei! manja tol la 'adk angkat' aku ni..
tp tidonya x..wat pnt je yuyus..pas2 kua g main blek gan kwn2..

xpela..muda ag..bese la 2 kn..

'adk angkat' aku malu la..haha!


then kol 5 lbh cm2..blek uma blek..
cm bese..lpr n nk suh yuyus dy..hei! sbr jela gan 'adk angkat' aku ni..
ble da salu dtg uma aku..rse cm cian lak..
mknan utk 'adk angkat' aku ni salu xde..

adk aku salu bg serunding..2pn 'adk angkat' aku ni sapu je..
kebulur tol..haha!
ayh aku nek yirap je asek bg serunding..yela mahal 2 aku beli kt klantan..
then x pasal2 nk lwt adk aku kt SAMER..
ktrg singgah pasaraya jap..

beli la mknan utk 'adk angkat' aku ni..
haha! demi 'anak angkat'..ayh aku beli jela..


hee! ni la mkanan utk adk real aku n 'adk angkat' aku..:p


haha! x semena2..wujud la seekor kucing di uma aku ni..
tp ktrg xtau nk letak nama pe..men pggil je 'oren'..
si oren ni suka sgt tawaf 1 uma aku..n x pasal2 kne la marah gan mak aku..
haha!


sedang mengawasi makanannya drpd dicuri oleh musuh..haha!

p/s: de idea x nk ltk nama pe utk 'adk angkat' aku ni??..haha!


tp 'adk angkat' aku ni suke gado la..
tgk la video bwh ni..
pape pn akk support 'adk' dr blkg...hahaha!






oleh :
atyn..
kat bilik..
key ell..




sila like yea :D

drive malam

huu! aku nk cite pglmn aku 1st time bwk kete malam..
sblm ni aku x penah pn bwk kete malam..
ayh aku x bg..
kisah ni berlaku time aku join kem dk f5 samer..
malam 2 dk2 f5 ramai yg nga mandi..
adeh! lama gile nk tgu drg abes..
air lak kecik..
badan aku da x selesa da ni..
tibe2 aku t'pkir mandi kt masjid bt.16 je r sng cite..
aku pn ajak la k.huda n k.azira skali..
tp tol ke tndkn aku ni..aku da la x penah bwk kete malam..
jln kt c2 lak xde lampu..
mcm2 prsaan de..plg pnting prsaan cuak gle
tp xpela..aku cuba yakinkn diri..
pas k.huda n k.azira stju..
ktrg kemas brg2 mandi..
tgk2 kete cek bu halang kete aku..xdpt nk kua
tgu la cek bu blek dlu..adeh!

pas bpe mnit tgu cek bu blek..ktrg pn gerak la
aaa~ biar btol aku ni..da la aku bwk pnumpang..cuak gle time 2..
nk kua komenwel 2..mmg byk kali aku selawat..
da la gelap..tgk lampu kete..silau gle
aku x bpe nk dpt agk jrk kete blkg 2..
aku rse jauh ag kot kete 2..aku pn cpt2 la kua dr komenwel 2..
ya Allah! aku x pusing abes..kete aku t'masuk lorong bertentangan..
huu! sekbek kete dr arh bertentangan 2 jauh ckit n smpat brek..
klu x..aku xtau pe yg akn berlaku..

then bese blek..aku pn stok bwk slow je..
lantak la kete kt blkg nk bising pn..jnji aku selamat..
alhamdulillah pas2 xde pape yg berlaku..
sampai je masjid..aku parking kete..
tutup engin sume..tbe2 de bunyi..ktrg sume stok pelik je..
haha! rpe2nye lampu kete lpe nk tutup..aduh! wt lawak lak aku ni..
yela da kata x penah bwk kete malam kn..xbese ag..then ktrg trs g mandi n solat..

nk blek 2..mule2 ok ag..
d'sbbkn jln gelap..aku main redah je lubang2..
x nmpk seyh..jln lak x rata..duyai!
then ble sampai kt templer..
aku t'cari2 u-turn..
haha! kete kt blkg pye da bising..
yela spttnye kn lorong blh knan tuk memotong @ bwk laju..
tp aku bwk slow..
peduli pe..aku nga cari u-turn..kang t'lps aku gk yg susah..
sblm yusahkn diri sndri bek yusahkn org len dlu..haha! gle jht :p
da la xde lampu..hei! sabar je
tp prsaan 2 xyh ckp la..mmg dup-dap je jntg aku ni..

ble da u-turn 2..keadaan blek pd bese..
1 ag mslh dtg..
xtau jln mana nk msk komenwel..
duyai! gelap gle r..
sekbek de k.azira n k.huda..drg tlg tgk2 kn..
klu x t'lps r jwbnye..
ble da sampai 2 aku g rest kt surau..
nk tenangkn diri..
mmg m'gigil gle ak time 2..prsaan nervous x hilang2 ag..
sjk dr lom grk ag smpai la da blek komenwel blek..xhilang2 ag
dk2 sume stok tegur je..adeh! malu gle..
tp prsaan aku..hnye aku yg tau..
rse nk nagis pn de gk..
bpe kali hmpir nk kene langgar..
huu! klu ayh aku tau ni..abes r aku..mmg kene bebel kot

tol kata org..nk bwk kete ni kne de keberanian..
klu xde..better xyh bwk..
aku tgk de stgh dr kwn2 aku..da de lesen tp tkt nk bwk kete..
bg aku bek xyh de lesen cm2..cm wt rugi je..
huhu! kre aku ni berani gk ek orgnye..haha!

oleh:
atyn..
kat bilik..
key ell..


sila like yea :D

migrain ke??

9/6/2009
hurm agi 2 ari result uitm nk kua..
camne la result aku sem 2 ni..
ley ke aku kekalkn pointer aku??
argh cuaknya..
dan disebabkan cuak tu..
akk start pening pale..
melarat sampai malam..
n m'ybbkn aku susah nk tdo..
dlm kol 3 pg bru aku dpt tdo..
2pn x lena sgt..
xtau nape pening sgt..

10/6/2009
aku fikirkn pg ni da ok..
tp makin sakit..
wlau cmne pn aku cuba gagahkn diri..
panadol?? da makan da tp still sama..x berkurang pn
bkn setakat pening je tp selseme gan batuk..
badan aku lak mula panas..
aku x gtw pn kt parent aku sal ni..
mybe demam ckit je kot..
pale aku xley pusing ke arah lain..
pusing je mesti sakit..kne lurus je..
pd mse yg sama aku still fikir sal result aku..

mcm bese tiap2 malam keje aku adalah on9..
bajet mlm ni nk off9 awl..mata pn da ngtuk
tp still x dpt tdo..pale sakit sgt
dlm kol 3 pg cm2 aku pksa diri aku utk tdo..
mmg besenye ak tdo lmbt tp disbbkn x bape sihat aku bajet nk tdo awl..
tp still lmbt gk..

11/6/2009
ouh tidak!! ari ni result kua..
risau sgt..mengigil aku bila fikirkn result bakal kua ni..
pg ni aku bgn awl..bgn je aku terus buka i-student..
bkn smgt tp cuak..
aku nk hlgkn cuak ni secepat mungkin..
mybe aku ley sembuh cepat..
badan pn da makin panas n pale aku pn da skt sgt..
buka je i-student masih x kua ag result..
mybe ptg kot..mcm sem lps..
tghri aku off9 jap..
pale aku da skt sgt..mcm nk hentak je pale aku ni kt dinding..
mmg skt gle r pale ni..hanya Allah je yg tau
kol 4.30 aku on9 balik..
nk tgk smde da kua or lom..
kwn aku kata kol 5.30 bru kua..
ok xpe aku tgu..
n lame gle pye tgu smpai mgrib xkua2 gk..

aku dpt sumber cek kt mini transkrip je sng..
fuh berdebar gle nk tgk result..
then alhamdulillah aku masih dean list agi..
tp agk kecewa sbb x capai target..
n plg frust subjek costing n ctu aku dpt A- je..
argh aku target A..nape dpt A-..
kecewa sgt..
tp cmne pn aku tetap bersyukur dgn result yg aku perolehi tu..
huu! gembira gk..
malam ni pening aku da berkurang..
haha! sbb cuak da xde agi da kot..

tp dlm kol 12.30 tiba2 skt 2 dtg balik..
ya Allah kali ni skt sgt..
aku cuba gagahkn diri..
disbbkn xley tdo aku on9 jap..
dlm stgh jam pas2 aku mula rse ngtuk..
hope kali ni aku dpt tdo..
tp still xley gk..
disbbkn tlampau skt..aku terpaksa kejut mak aku dlm kol 3 pg..
pd mulanya aku xnk yusahkn mak aku..
tp aku terpaksa..
mak aku urutkn pale..rse lega ckt
tp lps 5 minit skt blek..
menangis aku thn skt..

tiba2 aku teringat kt seseorang..
dia salu jaga aku time aku sakit kt asrama dlu..
aku ingat agi dia salu urut pale aku..
dia baik sgt gan aku..
dia take care sal aku..
aku sygkn dia tp aku da wt silap..
disbbkn kebodohan aku..aku kehilangan dia..
aku sms dia pg2 buta ni..
aku ucapkn terima kasih kt dia..n minta maaf coz da lukakn hati dia..
x dpt aku nafikn aku masih sygkn dia agi sehingga ari ni n smpai bile2 pn aku ttp syg dia..

malam ni aku x dpt tdo..
x penah aku rse skt pale smpai tahap cmni..
n akhirnya pas subuh bru aku dpt tdo..

12/6/2009
huu! disbbkn tdo t'amat lmbt..
aku bgn kol 12..
2pn sbb ayah aku jerit dr bwh..tanya nk mkn longtong ni x
ayh aku belikn longtong utk aku bekpes..
tp da bgn lmbt..x mkn la jwbnya
then aku mandi..trs mkn tghri..
ayh aku belikn nasi ayam..
aku x de selera nk mkn..
nasi ayam 2pn aku sentuh ckit je..
then msk bilik smbung tdo..
x thn pale skt sgt..
tiba2 aku teringat pg td mak aku de msk bilik..
bg aku ubat n de urut pale aku ckit..
mak aku cakap aku migrain..
hah! aku de migrain ke??
dr dulu aku tertanya..sbb klu aku skt pale..mmg skt gle
tp teruk sgt ke?

alhamdulillah ptg ni da makin ok..
aku mkn ubat gan minum air zam2..
air zam2 air yg tbaik di dunia..
mlm ni ayh aku bwk g mkn piza..
dpt sup b'tmbh ok pale aku ni..lega sgt

blek dr mkn..cm bese aku on9
eh dia pn on9..aku banikn diri tego dia..
minta maaf bg sms merapu smlm..
xsgka dia bls tgrn aku..
dia suh aku mkn ubat n jge kshtn..
gmbira hati aku..
dia masih take care sal aku agi wlpn aku ni bkn __?__
ktrg borak2 jap..
hepi sgt..rse skt tu mkin btmbah kurang..^_^

fuh! 4 ari aku skt pale n demam..
tp pe puncanya??
xkn aku tlampau cuak sal result aku jd smpai cmni..
kene ujan? x mungkin..aku terperap je dlm uma..
or mungkin aku terlalu byk fikir..
2 yg smpai demam..

aku ingat agi hadis nabi..
"2 nikmat yg perlu dijaga iaitu lapangan waktu dan kesihatan"
moral disini jagalah kesihatan anda

oleh:
atyn..
kat bilik..
key ell..





sila like yea :D

sunway piramid

huu!
sonok sgt ari ni (3/6/2009)..

rasa ni la kua gan kwn2 plg best..
sume hepi je..

mulanya xtau pn drg nk g sunway..
tiba2 mlm (2/3/2009) aku dpt sms dr syera tanya aku join g sunway ke x..
huh!

pe ni x tau pn..
then aku tanya hana..ouh mmg tol drg g sunway..
"na aku nk ikut"..huu!
bincang dgn hana sok nk g camne..

hana n noddy tumpang kete shana..
x pasti kete shana da penuh or lom..
then sms kantong..
last2 kantong kata sok dia amek aku kt putra wangsa maju nek kete dharma..
tgu kol 11 kt sana..
wee! de gk transport nk g sana..


sok pagi bgn awal..
huu! excited gile..x sabar rasanya
tiba2 dpt sms dr dharma suh tgu kol 10.30 lak kt putra..

ok xpe..aku pn grk la awal..
adeh! punya lama gile aku tgu drg..
sms kantong drg ktne da..
kantong balas "ktrg amek hafizul dlu"..
hah! alamak muat ke kete dharma 2 nnt..

hampir sejam aku tgu drg akhirnya sampai gk..
pas2 amek peep kt rawang lak..
tgh odwy peep col dharma gtw topex nk tumpang skali..
adeh! mmg terlebih muatan..

duyai! pe agi berhimpit la ktrg 4 org kt belakang..
haha!


ktrg sampai sunway lmbt gile..
perut sume da lapar..
pas cari hana.noddy n shana..decide nk makan ktne..
mula nk makan kt foodcourt..mencanak cari x jumpa gk..
then kantong dpt sumber dr mana nth kene ikt lif turun basement..

nth mana kantong bwk ktrg jumpa 1 lif ni..
erk! asl pelik smcm je lif ni..da la bau harum semerbak..
busuk gile! tp xpela..redah jela..
sampai 1 level ni..rasa seram lak..gelap je..

biar btol kantong ni..
xpe g 1 level agi..

tgk de pintu TVG Cinema..
ni kot pintu kua..redah jela
kua2 tgk2 ktrg da msk kwsn TVG..
wah! biar btol msk tanpa beli tiket..haha!
rupanya ktrg nek lif utk staff..
haha! bantai gelak ktrg..
then ktrg kua la ikt kaunter yg cek tiket 2..
kkk yg jaga 2 pelik je tgk de org kua ikt blkg dia..

haha! lawak gile r..
klu x pikir nk main ice skate n perut yg da lapar..
ktrg msk je mana wyg2..curi2 tgk..ngeh3!

kua dr 2 jmpa A&W ..makan jela kt cni..lapar bangat

then cri port yg plg baik punya..
buat cm tempat sendiri..haha!

mmg kecoh gile ktrg..snap gambar agi..
pas makan ktrg g solat..mencanak gk cri surau..


then ktrg g main ice skate..
huu! bestnya..

aku dgn peep g beli stokin jap..
sb t'lupe bwk lorh..
beli economic pack punya..sb pijul pn x bwk g
k..
adeh! kne beli saiz bsr...korban jela..huhu!



huu! 1st time masuk..stok jln kt dinding je..
haha! licin gle..ksut roda ley la
then paut kt topex dgn kantong..
helo!! ktrg pkai glove ek..berlapik

then kantong bwk aku jln..
huu! byk gile hampir terjatuh tp sekbek de kantong tahan..
kene langgar dgn org agi..
adeh!
byk kali aku round kt c2 dgn kantong..
xley seyh jln sorang2 abes kene rempuh dgn org lain..
de kantong kt sblh ley dia tahan aku drpd jth..huu!
pas byk kali pusing..
aku decide nk g kat peep,hana n noddy..
nga dok dgn drg de srg dak laki ni dtg kt ktrg ajar cmne nk jalan..
tujuan asalnya nk ngorat peep..
tlg la still dak skola agi uwh..

dia ley lak x caya yg ktrg ni 19taun..
duyai!
then ktrg rest jap dlm kol 4 cm2..drg nk cuci ice 2 (erk tol ke)
tgh tgu 2 ktrg snap pic byk2..

huu! sume hepi


2nd round main agi..
lama gk ktrg main dr kol 3 lbh smpai la 5 lbh..
adeh! lenguh gile kaki..
tp xpe rsa hepi sgt hlg penat 2..
time ni aku da ley jalan ckt2..
tp kene de kantong gk..
huu! tkt jth lorh..da la ramai org

tgh pusing2 tu aku nmpk de sekumpulan ni jth ramai2..
haha! kwn aku sendiri rupanya..
topex,hana,peep n de org bape org agi bertembung dgn drg..
abes suar topex basah..
topex jth 5 kali..huu!
dia bwk org..dia lak yg jth..hehe!
ktrg sume berpaut..
dharma n noddy, aku n kantong,topex n hana dgn peep,hafizul n shana..
da penat main..ktrg decide nk balik
sb nk g shopping agi..
bese la peep n noddy ne ley lps shopping2 ni..huu!

aku tuntut kt kantong hadiah..
dia penah janji nk bg aku hadiah bezday..
hehe!
dia bajet rm30 utk aku..

aku cri la bear..suke sgt bear..
tp kt kdai 2 xde bear yg berkenan..
then beli jela bantal peluk bentuk biskut..

cute gk..
drpd bear x sedap nk peluk..
huu!

tp harga bantal 2 rm40..almak lari dr bajet
tp kantong still belikn
gk..
thanx kantong...sayang ko
ops! dia kwn baik aku je ek..x lebih dr 2
dia da de awek..aku pn d
a de 'ehem2' kot..hee!


then ktrg decide sapa nk balik dgn sapa..
kantong,topex n peep nek
kete dharma..
aku,hana,noddy n pijul nek kete shana..

fuh! gle la shana bwk kete..mmg speed je
cuak aku..
pape pn thanx sgt kt sh
ana..
huu!..ktrg share duit utk minyak n tol
bkn tumpang cm2 je tau..


huu! best sgt hope dpt agi kua dgn krg sume..
skian lama x jumpa drg..agi2 shana
aku sayang korunk sume..
fren 4 eva^_^


oleh:
atyn..
kat bilik..
key ell..



sila like yea :D